خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی حریرچی از برگزاری مراسم های عروسی و عزاداری/ درخواست برای ورود دادستانی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۱۳۲

معاون کل وزیر بهداشت گفت: به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی شاهد افزایش قابل توجه ابتلا به کرونا در برخی استان ها بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت که به استان کردستان سفر کرده است، گفت: استان کردستان جزو استان هایی است که در ده روز گذشته دچار افزایش ابتلا و موارد بستری و مرگ بر اثر کرونا شده است. خوشبختانه با اقداماتی که توسط استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان ها انجام شد سه بیمارستان بزرگ در شهر سنندج با ظرفیت ۵۲۰ تخت اختصاص یافت که متاسفانه اکنون ظرفیت قابل توجهی از این تخت ها اشغال شده است.

او با تاکید بر اینکه توان تخصصی خوبی در استان کردستان وجود دارد، گفت: اما اینجا هشدار می دهم با توجه به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی شاهد افزایش قابل توجه ابتلا به کرونا در این استان ها بودیم. 

حریرچی گفت: درخواست مقامات استانی است که این استان ها اختیارات استانی داشته باشند.

او با اشاره به ابتلای شرکت کنندگان در برخی مراسم های عروسی و عزاداری به کرونا طی روزهای گذشته ادامه داد: از دادستان های استانی درخواست بسیار جدی داریم که درخصوص برگزاری برخی مراسمات عروسی، عزا و دیگر مراسم ها حتما در این زمینه اقدام کنند کما اینکه در برخی از استان ها این اقدام انجام شده است.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: راه حل اصلی مقابله با کرونا افزایش آگاهی مردم، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها است و تا اطلاع ثانوی که به احتمال زیاد بیشتر از یک سال طول خواهد کشید تا زمان کشف واکسن درگیر این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن خواهیم بود و از مردم خواهشمندم موارد بهداشتی را رعایت کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز