خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی:

اجرای ۱۰۰ درصدی تعهدات اشتغال استان تهران/ تسریع پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۴۳

استاندار تهران با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی تعهدات اشتغال استان تهران از تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اشتغال که با حضور منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و اعضای کارگروه برگزار شد با اشاره به تحقق تعهد اشتغال استان تهران اظهار داشت: در سال ۹۸ تعهد ایجاد اشتغال در استان تهران ۹۶ هزار شغل بوده که به صورت رسمی ۸۵.۲ درصد تحقق یافته و با توجه به اینکه میزان اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت نشده نشان دهنده این است که به صورت صد درصدی تحقق یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین سهم اشتغال در استان تهران در حوزه خدمات با بیش از ۶۵ درصد می باشد که به علت تاثیر سوء بیماری کرونا بر این بخش، بیشترین بیکاری در این حوزه ایجاد شده است که به سبب تعطیلی هتل ها واحدهای پذیرایی، تورهای گردشگری و غیره بوده است.

استاندار تهران سپس بیان کرد: از ۷۵۰ هزار نفر ثبت‌نام شده برای دریافت بیمه بیکاری در اثر بیماری کرونا، ۱۶۰ هزار نفر مربوط به استان تهران و از این تعداد ۱۱۰ هزار نفر مربوط به شهر تهران هستند.

محسنی بندپی سپس عنوان کرد: در مورد نحوه پرداخت وام به واحدهایی که از شرایط کرونا دچار آسیب شدند، حوزه خدمات بیشتر دچار مشکل شده از همین رو بیشترین اختصاص وام نیز مربوط به این حوزه است.

وی همچنین گفت: مشکلاتی در زمینه پرداخت تسهیلات وجود داشت که برخی شروط مورد بازنگری قرار گرفته تا افراد و واحدهای بیشتری از تسهیلات لازم برخوردار شوند و به مدار فعالیت بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز