خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست فوق‌العاده برای نحوه استقرار «برنامه و الگوی ارتقای امنیت غذایی در استان‌های کم‌برخوردار»

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۵۰۹

نشست فوق‌العاده برای هماهنگی و نحوه استقرار «برنامه و الگوی ارتقای امنیت غذایی در استان‌های کم‌برخوردار» (طرح باغ) در کارگروه تغذیه و امنیت غذایی دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، این نشست به منظور هماهنگی لازم در اجرای طرح برای ۸ استان کم‌برخوردار ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد و توجه ویژه به شرایط پیش‌آمده ناشی از کرونا در این استان‌ها و لزوم تاکید بر استقرار این برنامه، در دستور کار قرار گرفت.

هم‌چنین در ادامه، ضمن ارایه گزارشی از روند انتخاب ۸ استان، روش تعامل و همکاری بین‌بخشی، روش توجیه گروه همتایان و همکاران استانی و پیش‌بینی یک جلسه مجازی در وزارت کشور و حضور ۸ استاندار جغرافیای هدف، جهت هماهنگی اجرای کار در استان‌ها مطرح شد.

در ادامه استفاده از شرایط کنسرسیوم برای سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد، که در این برنامه اهداف واحدی را دنبال می‌کنند، با محوریت سازمان بهزیستی، پیشنهاد شد که مستلزم تدوین یک تفاهم‌نامه بین وزرای مربوطه است. استفاده از کمک‌های خیرین و سمن‌ها و بنیاد برکت، بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی، به عنوان همکاران و تسهیل‌گران اقدامات و مداخلات با بخش دولتی در برنامه استقرار طرح باغ دیده شده است.

گفتنی است این نشست با حضور دکتر دل پیشه رییس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی و مدعوین از حوزه‌های سازمان امور اجتماعی کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، اداره کل بهبود تغذیه در روز چهارشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز