خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

اتاق‌های ایزوله برای دانش‌آموزانِ با تب بالا در مدارس خوزستان/ امتحانات پایه نهم غیرحضوری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۹۲

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از در نظر گرفتن اتاق‌های ایزوله برای دانش‌آموزان با تب بالا در مدارس خبر داد.

«کورش مودت» مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره شرایط برگزاری امتحانات حضوری در این استان با توجه به اینکه گفته می‌شود، خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: در استان خوزستان فقط امتحانات پایه دوازدهم حضوری است و امتحانات پایه نهم غیرحضوری انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان، وزارت بهداشت به ستاد مبارزه با کرونای استان خوزستان ابلاغ کرده بود که امتحانات پایه نهم به صورت غیرحضوری برگزار شود. طبق بند ۱۶ دستورالعمل ۱۳۹ و ۱۴۰ آموزش و پرورش؛ محاسبه نمره پایه نهم هم به صورت فعالیت‌های آنلاین در شبکه شاد، هم به وسیله تحقیق‌های درسی که دانش آموزان در نوبت اول ارائه کردند، انجام خواهد شد. 

مودت افزود: از همین رو ۷۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم خوزستان برای امتحان به مدرسه نمی‌آیند و به صورت غیرحضوری نمره آنها لحاظ خواهد شد. برای پایه دوازدهم امتحانات چون در سراسر کشور بوده و به کنکور هم بستگی داشت، سوالات کشوری است. ما از طریق استاندار و ستاد کرونا در استان یک درخواست دادیم که به دلیل شرایط قرمز خوزستان، شروع امتحانات پایه دوازدهم با سه هفته تاخیر برگزار شود که موافقت نشد و گفتند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کار را انجام دهیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم. امتحانات پایه دوازدهم در سال قبل در ۳۶۰ حوزه امتحانی برگزار شد، اما امسال تعداد را به ۵۲۰ حوزه امتحانی افزایش دادیم تا از این طریق بتوانیم فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را لحاظ کنیم.

مودت گفت: در تمام مدارس به پرسنل عوامل اجرایی امتحانات و دانش‌آموزان تاکید کردیم، پروتکل‌ها را رعایت کنند. به این ترتیب که وقتی دانش آموز می‌خواهد وارد حیاط شود، برای این‌که تجمع نشود، جای دانش آموزان مشخص شده و فاصله یک و نیم تا دو  متری برای آنها در نظر گرفته شده است. همچنین زمانی که به سمت درب سالن می‌آیند، تست تب‌سنجی از آنها انجام می‌شود. علاوه بر این آنها پایشان را روی فرش‌ها و موکت‌های آغشته به آب ژاول و الکل می‌گذارند و وارد می‌شوند.

وی در ادامه توضیح داد: در مدارس ۵۲۰ پایگاه سلامت هم داریم؛ یعنی هم کارشناسان بهداشت خودمان و هم کارشناسان بهداشت شبکه بهداشت و درمان علوم پزشکی با ما همکاری می‌کنند. ضرورت دارد دانش‌آموزان با ماسک و دستکش بیایند. همکاران با شیلد و ماسک در محل امتحان حاضر می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان درباره اتاق‌های ایزوله برای دانش‌آموزان با تب بالا گفت: در هر مدرسه دو یا سه اتاق ایزوله در نظر گرفتیم تا هر دانش‌آموزی که مشکل داشته باشد یا به عنوان مثال در تب سنجی تب بالا داشته است به این اتاق‌ها برود و به تنهایی امتحان بدهد، اما باید برای امتحان بعدی برگه معرفی پزشکی بیاورد و نشان دهد که این دانش آموز مشکلی ندارد. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان آیا آماری از دانش‌آموزان مشکوک یا مبتلا به کرونا دارید؟ گفت: تا به امروز آماری به ما اعلام نکردند. ممکن است، کسی خوداظهاری کند و بگوید تب دارد و یا تب‌سنج میزان تب بالای او را نشان دهد. بعضا یکی دو مورد در حوزه‌های امتحانی بوده که او را به اتاق ایزوله هدایت کردند تا امتحان دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به این سوال که با توجه به بسته بودن مدارس در استان خوزستان اگر دانش آموزان اشکالات درسی داشته باشند، برای رفع اشکالات چه کار باید کنند؟ گفت: ما دیگر امتحاناتمان را برگزار کردیم و پایه نهم هم به شکل غیرحضوری شده است. از این رو دیگر رفع اشکال نداریم و هر کس اشکالی دارد وارد شبکه شاد می شود و با معلم خود صحبت می‌کند تا اشکالاتش برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز