خبرگزاری کار ایران

جهاد دانشگاهی شریف آزمون تائید صلاحیت حرفه‌ای آبکاری را برگزار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۳۲

آزمون‌های تایید صلاحیت حرفه‌ای آبکاری در سه سطح، با مجوز آموزش عالی آزاد، توسط مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته این سازمان، تاکنون بیش از ۱۰۰ دوره آموزش حرفه‌ای آبکاری را با تکیه بر فناوری‌های نوین و مسایل زیست محیطی و ایمنی برگزار کرده است که با استقبال شاغلین این صنعت روبرو بوده است.

برای نخستین بار در کشور، در سال ۱۳۹۴ برگزاری این دوره آموزشی به صورت رسمی و آکادمیک، با تجهیز و راه‌اندازی کارگاه تخصصی پیشرفته مجهز به وان‌های متعدد آبکاری و رکتیفایر ۶۰۰ آمپری و سایر تجهیزات و امکانات آموزشی در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف آغاز شد.

آزمون آبکاری درجه ۳ (تکنسین آبکاری)، شامل ۸ سرفصل (مبحث) مجزا بوده و پیش‌نیاز سطوح بالاتر محسوب می‌شود. فراگیران پس از کسب امتیاز قبولی و دریافت آموزش‌های لازم در این سطح، امکان شرکت در آزمون درجه ۲ (کارشناس آبکاری) و درجه ۱ (طراح و تحلیل‌گر آبکاری) را خواهند داشت.

هر کدام از مباحث زیر مجموعه آزمون‌ها طی دوره‌های آموزش عالی آزاد در قالب دوره‌های آموزشی ارائه می‌شود و برای تمامی دوره‌ها و آزمون، گواهینامه اعطا می‌شود.

آبکاری در واقع یکی از روش‌های پوشش‌دهی سطوح است که در کلیه صنایع از جمله خودروسازی، نظامی، پتروشیمی، مخابرات، پزشکی و ... کاربرد فراوانی دارد.

در کشور، بیش از ۴ هزار کارگاه آبکاری وجود دارد که تعداد زیادی از آنها عموما به‌صورت سنتی و تجربی فعالیت می‌کنند که اکثر این کارگاه‌ها از جمله صنایع آلاینده محسوب می‌شوند. ارتقای دانش تخصصی و آگاهی شاغلین در این کارگاه‌ها از مسایل زیست محیطی، منجر به بهبود کیفی و اقتصادی فعالیت‌ها و کاهش مخاطرات زیست محیطی این صنعت می‌شود.

علاقه‌مندان و شاغلین در این صنف به منظور کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دوره‌ها و آزمون‌های تایید صلاحیت حرفه‌ای و یا بهره‌مندی از خدمات تخصصی قابل ارائه آزمایشگاه آبکاری می‌توانند با مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته صنعتی شریف با شماره ۶۶۰۷۵۰۸۵ تماس بگریند و یا به آدرس www.jdsl.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز