خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته ملی اپیدمیولوژی کووید ۱۹:

انجام تست سریع کرونا برای سالمندان و افراد پُرریسک

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۵۵۸

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازدید انستیتو پاستور ایران گفت: بنا داریم از گروه‌های که در معرض ریسک بیشتری هستند مانند سالمندان، مورد تست زودهنگام قرار بگیرند تا بتونیم ریسک مرگ را در آنها کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احساس مصطفوی عضو کمیته ملی اپیدمیولوژی کووید ۱۹ و رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازدید انستیتو پاستور ایران در ویدئو کنفرانسی که ظهر امروز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد گفت: خوشبختانه کشور ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای آمریکایی میزان کشندگی کمتری در مواجهه با کرونا ویروس داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل کاهش آمار کشندگی کرونا ویروس در ایران، وجود بافت سنی نسبتا جوان در آمار جمعیتی ایران است. میانگین سنی در ایران ۳۱ سال است ولی در کشورهایی مانند اسپانیا و بعضا اروپا این شاخص ۴۰ سال سن به بالا است.

مصطفوی گفت: زمانی که سن افراد بالا باشد، یک سری از بیماری‌ها مانند سرطان، چاقی، دیابت و یا بیماری‌های عروقی نیز در آنها شدت میابد که خطر ابتلا به کرونا ویروس را بالا می‌برد.

عضو کمیته ملی اپیدمیولوژی کووید ۱۹ گفت: یکی از دلایلی که میزان کشندگی کرونا، در ایران پایین آمده این است که مجاهدت‌های بسیاری از سوی سیستم بهداشتی کشور به ویژه کادر درمان صورت گرفته است. ما خوشبختانه در حوزه درمان چالش جدی نداشتم در حالی که برخی از کشورهای اروپایی دچار مشکلی زیادی شدند.

وی افزود: در این چند روز اخیر ما شاهد یک روند تند صعودی بودیم که یک علت آن افزایش تست‎ها است. در یک ماه اخیر  میزان تست از ۱۰ هزار به ۲۰ هزار تست رسیده و مبتلایان سرپایی بسیاری شناسایی شدند. علاوه بر این، ما برنامه بازگشایی‌ها را در کشور داشتیم که خود این اقدام نیز قطعا در روند صعودی ابتلا موثر است. در برخی از استان‌ها مانند خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی و هرمزمگان شاهد بیشترین آمار ابتلا هستیم.

مصطفوی گفت: انتظار داریم کشورهایی که در روزهای اخیر روند نزولی را در پیش گرفتند و سپس اقدام به بازگشایی‌ها کردند، مجددا شاهد افزایش آمار ابتلا و روند صعودی در روزهای آینده باشند. این بیماری شناخته شده نیست و امیدواریم که در روزهای آینده بتوایم به زوایای پنهان آن پی ببریم.

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازدید انستیتو پاستور ایران خبر داد: بنا داریم از گروه‌های که در معرض ریسک بیشتری هستند مانند سالمندان، مورد تست زودهنگام قرار بگیرند تا بتوانیم ریسک مرگ را در آنها کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز