خبرگزاری کار ایران

در کارگروه مدیریت پسماند استانداری مطرح شد؛

۸۰۰ تن آزبست دپو شده در گمرک غرب تهران طی ۲ ماه آینده از کشور خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۰۷۴

براساس چهل و نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران مقرر شد ۸۰۰ تن آزبست دپو شده در گمرک غرب تهران از کشور خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل و نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران در محل این استانداری برگزار شد. در این جلسه که با حضور ویدئو کنفرانس نمایندگانی از سازمان محیط زیست تهران، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گمرک غرب تهران، سازمان صنعت و معدن استان تهران، نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد، چند دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدای این جلسه تعیین تکلیف ۸۰۰ تن محموله آزبست دپو شده در غرب تهران مورد بررسی قرار گرفت.

اکبرپور نماینده سازمان محیط زیست در این جلسه در خصوص این محموله آزبست گفت: براساس مصوبه‌ای از سال ۹۰ استفاده از آزبست و واردات آن ممنوع شد اما ۸۰۰ تن از این محموله که قبل از آبان ماه سال ۸۹ ثبت سفارش شد در گمرک غرب استان باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه الیاف موجود در آزبست در هوا منتشر می‌شود، گفت: این حجم از آزبستی که در محوطه گمرک دپو شده تهدیدی برای سلامتی ساکنان غرب تهران است و تقاضا داریم که هرچه زودتر درباره آن تعیین تکلیف شود.

سپس مدیرکل گمرک غرب تهران با اشاره به محکومیت گمرک در سالهای گذشته به پرداخت جریمه ۲ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومانی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به حساب دادگستری واریز شد تا به صاحب کالا داده شود و اکنون منتظر نظر مقامات ذیربط برای تعیین تکلیف آن هستیم.

سپس نماینده سازمان املاک تملیکی در خصوص این ۸۰۰ تن آزبست گفت: در سال ۹۶ مناقصه‌ای برای این آزبست انجام شده و خریدار آن معلوم شده است اما به علت برخورد به شیوع کرونا و بسته شدن مرزها مشکلاتی در صادرات آن به وجود آمده و قرار است تا این آزبست به هندوستان صادر شود.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی آزبست‌ها انجام شده، اظهار داشت: در هفته‌های آتی اولین محموله به شرط آنکه در گمرک مشکلی به وجود نیاید به هندوستان صادر می‌شود.

در ادامه جلسه براساس پیشنهاد محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استاندار تهران مقرر شد طی دو ماه آینده این محموله آزبست به هندوستان صادر شود.

تقی‌زاده در خصوص تعیین تکلیف این ۸۰۰ تن آزبست که در غرب تهران دپو شده است، گفت: براساس این جلسه مقرر شده طی دو ماه آینده آزبست‌های دپو شده که بیش از یک دهه است با این مشکل مواجه هستیم، ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف و مشکلات آن مرتفع شود.

در ادامه جلسه مسئله پاکسازی و ساماندهی پسماندهای منطقه خلازیر مورد بررسی قرار گرفت. پس از صحبت‌های نماینده شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست محمد تقی‌زاده گفت: براساس جلسه‌ای که در برج ۹ سال گذشته در منطقه ۱۹ داشتم مقرر شد مجتمع صنفی براساس فرآیند قانونی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و استانداری فعال شود و پیگیری قانونی در این زمینه انجام گیرد.

محمد تقی‌زاده همچنین با اشاره به دیگر دستور جلسه این کارگروه که در خصوص سایت دفن پسماندهای صنعتی و ویژه استان تهران بود، گفت: در جلسه بعدی این کارگروه گزارشی در این باره ارائه خواهد شد.

وی همچنین در خصوص طرح جامع پسماند که در این جلسه به آن اشاره و مورد بررسی قرار گرفت نیز گفت: براساس صحبت‌های آقای علیپور مقرر شد مشاور ایشان در جلسه بعدی راجع به ساماندهی وضع موجود، نحوه انتقال و برنامه‌های آینده صحبت کنند. همچنین کمیته‌ای به اتفاق دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، شهرداری تهران، محیط زیست و نظام پزشکی برای بحث پسماندهای ویژه خرد، کلینیک‌ها و مراکز درمانی و مطب‌ها تشکیل و ساماندهی شود.

در پایان این جلسه مقرر شد میزان تقاضای تقریبی پسماندهای صنعتی از سوی شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی که از سازمان صمت مجوز دارند، تا جلسه بعدی این کارگروه برآورد و اعلام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز