خبرگزاری کار ایران

کلانتری:

یک میلیون هکتار به اراضی تحت مدیریت سازمان افزوده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۰۱۶

​معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: اولویت‌های سازمان محیط زیست در سال جاری حفاظت زیستگاه‌‌ها و حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  کیومرث کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، در پیامی به مناسبت روزجهانی و هفته محیط زیست، ضمن تاکید بر وجوب حفاظت از تنوع زیستی، اشاره کرد: لازم است بشر به نظام طبیعت و ارزشمندی آن بازگردد. امسال جهان بر پاسداشت تنوع زیستی متمرکز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاطت از محیط زیست، شرح این پیام به قرار ذیل است؛ 

۱۵ ژوئن، مقارن با ۱۵ خرداد،  به عنوان روز جهانی محیط زیست نام‌گذاری شده است. نام گذاری این روز از سال ۱۹۷۲ صورت گرفته است که هر ساله با یک شعار بین‌المللی همراه است. از سال ۱۹۷۲ که دفتر محیط زیست سازمان ملل متحد تشکیل شد، هر ساله یک شعار جهانی توسط این دفتر اعلام می‌شود. شعاری که برای سال ۲۰۲۰ اعلام شده است، "گرامیداشت یا پاسداشت تنوع زیستی"  است. 

لازم است بشر به نظام طبیعت و ارزشمندی آن بازگردد. کل دنیا امسال بر پاسداشت نظم طبیعت و تنوع زیستی آن متمرکز خواهد بود. این تمرکز به دلیل خدماتی است که تنوع زیستی می‌ـواند به بشریت عطا کند. 

خوشبختانه سازمان محیط زیست ایران، حدود ۱۸.۵ میلیون هکتار عرصه‌ی  جغرافیائی کشور را تحت حفاظت دارد. این مناطق تحت عنوان مناطق چهارگانه‌ای است که شامل ۲۹۵ منطقه‌ی تحت مدیریت می‌شود. این سازمان حفاظت از این عرصه‌ها را برای  نسل‌های آینده انجام می‌دهد. بنابر این موضوع است که در سال جاری، یک میلیون هکتار از عرصه‌های کشور نیز به مناطق تحت مدیریت سازمان افزوده شوند. نخستین الویت سازمان محیط زیست در سالی که "  گرامیداشت و پاسداشت تنوع زیستی" نام گرفته است، حفاظت زیستگاه‌ها است. دومین اولویت سازمان آن خواهد بود که حفاظت از گونه‌های در معرض خطر  انقراض را حفظ کند. امیدواریم بتوانیم گونه‌هایی را در زیستگاهشان محافظت کنیم که نیاز به دخالت انسان ندارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز