خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

تخصیص بودجه ۲۱۲ میلیارد تومانی جهت بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و زیر بنایی

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۴۷

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بودجه ۲۱۲ میلیارد تومانی جهت بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و زیر بنایی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: تربیت تکنیسین و کارشناس حرفه‌ای با افزایش اشتغال مولد و پایدار سبب درون زایی اقتصاد کشور می‌گردد لذا در راستای اجرای بند "ب" ماده ۶۵ برنامه ششم توسعه کشور برای نخستین بار با ردیف اعتبار مستقل مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان جهت بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه تخصیص یافت.

وی با اشاره بر اینکه  برای آموزش نیروی انسانی ماهر و تکمیل چرخه تولید علم به ثروت، تجهیزات آموزشی کارگاهی و آزمایشگاهی نقش اساسی دارد افزود: با حمایت دولت و مجلس برای نخستین بار در دانشگاه فنی و حرفه ای به منظور توسعه آموزش های مرتبط با طراحی، ساخت، نصب تجهیزات و انتقال و بومی سازی فناوری، بودجه ای بالغ بر ۲۱۲ میلیارد تومان به توسعه زیر بنایی و بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاه ها و کارگاهی دانشگاه اختصاص پیدا کرده است.

صالحی عمران با عنوان اینکه اعتبار بودجه ای مذکور سبب افزایش سهم آموزش های عالی مهارتی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان در کشور خواهد شد تصریح کرد: با ابلاغ سازمان برنامه و بودجه اعتبار دیگری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان جهت تعمیر اساسی وخرید تجهیزات و ماشین آلات سال ۱۳۹۹ با افزایش ۱۵% نسبت به سال گذشته به دانشگاه فنی و حرفه ای تخصیص داده شده است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با ۲۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در ۱۷۶ دانشکده و آموزشکده تابعه متولی آموزش بیش از ۱۸۰۰۰۰ دانشجو در کشور است و طرح بروز رسانی تجهیزات آموزشی دانشگاه از سال ۱۳۹۸ با حمایت بنگاه های اقتصادی و صنایع کشور آغاز شده که تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از محل این حمایت ها در قالب طرح تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها با نام " برند ملی" صورت پذیرفته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز