خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

ماموران موتورسوار ۱۱۰ باید افزایش پیدا کند/ رشد تماس‌های مشاوره‌ای با پلیس/ بیشترین تماس‌ها در حوزه جرائم عمومی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۷۱۴

معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس با سامانه پلیس ۱۱۰ برقرار شده است، گفت: بیشترین تماس‌های برقرار شده با این مرکز در خصوص جرائم عمومی بوده است.

«سردار پرویز یعقوبی» معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۳۳ هزار تماس در حوزه تهران با مرکز فوریت‌های پلیس برقرار می‌شود، گفت: حدود ۵۰ درصد این تماس‌ها عملیاتی شده و مامور پلیس ۱۱۰ با موتورسیکلت در محل ماموریت حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر ۳ ثانیه یک تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ برقرار می‌شود، ادامه داد: به طور متوسط هر ۷ ثانیه یک تماس عملیاتی با این مرکز برقرار می‌شود. همچنین در دو ماهه نخست سال حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس با سامانه پلیس ۱۱۰ برقرار شده است که حدود ۴۲ درصد این تماس‌ها عملیاتی شده است و ۳۰ درصد این تماس‌ها در حوزه تماس‌های مشاوره‌ای و راهنمایی شهروندان بوده است، بیشتر این مشاوره‌ها نیز در خصوص اجرای طرح زوج و فرد و سوالات غیرفوریتی بوده است. ۲۰ درصد تماس‌ها نیز از نوع تماس‌های غیرقابل رسیدگی بوده است.

معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از این ۲۰ درصد تماس‌های غیرقابل رسیدگی برخی مزاحمت‌ بوده است. افرادی که برای مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ بیش از ۲ بار ایجاد مزاحمت می‌کنند و معلوم می‌شود که فرد اشتباه شماره را نگرفته و قصد ایجاد مزاحمت دارند، شماره آنها به اداره حقوقی پلیس تهران بزرگ اعلام می‌شود و از سوی آنها این شماره‌ها پیگیری شده و بعضا شماره این افراد قطع می‌شود و برخی نیز به دادگاه احضار شده و جریمه می‌شوند. البته در بیشتر موارد خطوط تلفن این افراد قطع می‌شود.

سردار یعقوبی خاطرنشان کرد: بیشترین تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ درباره جرائم عمومی و در رتبه دوم تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیس درباره موضوعات مربوط به پلیس راهور است و ۲۷ درصد اخبار ما مربوط به موضوعات ترافیکی است. رتبه سوم تماس‌ها درباره درگیری‌‌های فردی است و پس از آن نیز موضوعات مرتبط با جمع‌آوری معتادان متجاهر و همچنین در خصوص سرقت‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در ایام کرونا کاهش داشته است؟ ادامه داد: بله، تماس‌ها در این مدت کاهش داشته است و در این مدت ۲ ماهه ابتدای سال کل تماس‌ها ۱۷ درصد کاهش داشته است. همچنین در تماس‌های عملیاتی با کاهش ۲۸ درصدی مواجه بودیم. تماس‌های مشاوره و راهنمایی نیز حدود ۴ درصد افزایش پیدا کرده بود.

معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ درباره افزایش ظرفیت مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گفت: یکی از برنامه‌های ما افزایش ظرفیت مرکز فوریت‌‌‌های پلیس ۱۱۰ است و این موضوع را پیگیری می‌کنیم. البته خطوط تلفن را افزایش داده‌ایم و پیگیر منابع انسانی هستیم. از لحاظ تجهیزات فناوری و پاوایی و سیستمی و خطوط تلفن همه ظرفیت‌ها را در دو ماهه ابتدای سال آماده کرده‌ایم. در حال حاضر در حال پیگیری تامین اپراتورهای خانم و آقا برای این خطوط اضافه شده هستیم.

سردار یعقوبی با بیان اینکه در حال حاضر خطوط مرکز فوریت‌‌های پلیس ۱۱۰ به ۱۲۰ خط رسیده است، تصریح کرد: البته باید توسعه متوازن در مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ ایجاد کنیم و اینگونه نیست که فقط اخبار را دریافت کنیم و باید ماموران ما که در کلانتری‌ها هستند و با موتور در محل ماموریت حاضر می‌شوند را نیز افزایش دهیم. یکی از تاکیدات سردار رحیمی نیز این است که همزمان هم دریافت اخبار افزایش پیدا کند و هم اخبار عملیاتی را به سرعت و در کمترین زمان پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین حضور در تماس‌های عملیاتی ۷ دقیقه بوده است. البته باید تعداد ماموران موتورسوار نیز افزایش پیدا کند، در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت داریم که باید در خصوص شیفت‌ها و پیک تماس‌ها برای آنها برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ با بیان اینکه در کمتر از یک دقیقه خبر به مامور اطلاع داده می‌شود، تصریح کرد: در زمانی که طرح ترافیک اجرا نمی‌شد، بعضا ماموران ما با تاخیر در صحنه حاضر می‌شدند چراکه نمی‌توانستند در ترافیک برای رسیدن به محل ماموریت راه پیدا کنند و ما از این بابت از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.

سردار یعقوبی خاطرنشان کرد: پیک تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بیشتر از ساعت ۷ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ پیک است.

معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ تصریح کرد: مردم همکاری بسیار خوبی با ما دارند و اخبار امنیتی را به ما اطلاع می‌دهند، به طور مثال اگر در مترو یا ترمینال‌ها با موارد مشکوک یا بسته مشکوک مواجه شوند فورا به ما در مرکز فوریت‌‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع می‌دهند. ما نیز تیم‌های مخصوص چک و خنثی را به سرعت محل مورد نظر اعزام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز