خبرگزاری کار ایران

آموزش ۵۰ نیروی متخصص دریایی در یگان حفاظت محیط‌زیست

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۹۱

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، گفت: برخورد چهره به چهره محیط بانان سبب درگیری با متخلفین می شود. مضاف براین محیط بانان نیاز به ادله محکم تری برای تشریح درگیری و دفاع از خود در مراجع قضائی دارند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، در گفتگوی زنده با شبکه خبر، گفت:سعی داریم امسال محیط بانان را به تجهیزاتی بیشتری برای پیگیری متخلفین مجهز کنیم. با استفاده از دوربین های نظارتی می توان از درگیری محیطبانان با متخلفین جلوگیری کرد و می توان اقدامات سریع تر و جدی تری در مقابله با متخلفین انجام داد.

وی گفت: برخورد چهره به چهره محیط بانان سبب درگیری با متخلفین می شود. مضاف براین محیط بانان  نیاز به ادله محکم تری برای تشریح درگیری و دفاع از خود در مراجع قضائی دارند. تجهیزات نوین مانند دوربین البسه می تواند این امکان را فراهم کند. همچنین استفاده از دوربین می تواند سبب شود که با ارائه تصاویر به مراجع قضائی، این مراجع پیگیری را بر عهده بگیرند. این تصاویر می تواند چهره شناسی متخلفین و شناسائی آنها را تسهیل کند.

محبت‌خانی اشاره کرد: تجهیز دوربین ها به سلاح در برخی مناطق استراتیک تر می‌تواند برخودها را تسریع ببخشد. بطور مثال شلیک به لاستیک خودروی متخلفین می تواند سبب کندی فرار و اقدام آنها شود. این خود امکان دستگیری این افراد را بیشتر می کند. امسال تصمیم داریم که تمام ۶۰۰ هزار محیط‌بان کشور و تمام مناطق چهارگانه را مجهز به دوربین البسه و محیطی بکنیم.  محیط بانانی که در جنگل یا داخل محیط زیست انجام وظیفه می کنند، نمی توانند در صورت استفاده از اسلحه و شکایت متخلفین ادله محکمی به دادگاه ارائه دهند. حضور شاهد در این مناطق تقریبا غیر محتمل است. سال گذشته پایلوت این تجهیزات بر یک درصد البسه ی محیط بانان و ۵ درصد مناطق انجام شد که نتیجه مثبتی به ما داد.

وی در خصوص لایحه جدید محیط زیست توضیح داد: هدف اصلی ما از این لایحه بیمه محیط بانان بود. ما امسال توانستیم تمام بیمه های مورد نیاز را برای محیط بانان فراهم کنیم. متاسفانه پروسه اعلام شهادت یا ایثارگری برای محیط بانان بسیار طولانی است. یکی از محیط بانان ما دوسال پیش با شلیک مستقیم گلوله کشته شد، اما هنوز نتوانسته ایم او را در آمار شهدا وارد کنیم. نیاز است که این پروسه زمانی کوتاه شود و شهدای محیط بان کشور مانند دیگر شهدای نیروهای مسلح محسوب شوند.

وی افزود: لایحه مذکور از شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شد. اما مجلس تمام اصلاحیات شورای نگهبان را رد کرد و دوباره لایحه را به شورا فرستاد. در حال حاضر منتظر بازگشت لایحه به مجلس و تصویب آن هستیم، تا مفاد آن ماهیت قانونی پیدا کنند و قابلیت اجرا داشته باشند.

وی در اشاره کرد: تمام موارد عمدی که سال پیش تخلف داشتند به مراجع قضائی تحویل داده شدند. ۱۰۰ درصد این افراد شناسائی و دستگیر شده اند.

محبت خانی در خصوص تقویت حوزه دریائی گفت: ما در مناطق چهارگانه حوزه دریائی کشور و تالاب ها پاسگاه های قدیمی را داریم. نیاز به آموزش نیروی متخصص برای استقرار در این پاسگاه‌ها است. امسال توانسته‌ایم برای آموزش  ۵۰ نفر نیروی آموزش دیده با تخصص دریائی اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز