خبرگزاری کار ایران

روز نسیم مهر سند ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان و خانواده های آنان است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۵۰

مدیر کل زندان های استان تهران در روز ملی نسیم مهر با اشاره به برنامه های روز نسیم مهر گفت: در اجرای امر مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و برنامه های سازمان زندان ها جهت کمک به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده های زندانیان که قشر آسیب پذیر جامعه هستند، برنامه های مختلفی اجرا گردید.

به گزارش ایلنا، سید حشمت اله حیات الغیب، مدیر کل زندان های استان تهران با گرامیداشت روز پنجم خرداد که نسیم مهر نامگذاری شده است، اظهار داشت:  با هدف توجه بیشتر عموم به مشکلات این قشر نیازمند و لزوم حمایت همه جانبه از خانواده زندانیان، بنا به پیشنهاد سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنجم خرداد ماه به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان یا روز نسیم مهر نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت گردیده که نامگذاری این روز، سند گویایی بر ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان و خانواده های آنان است.

وی ادامه داد: طرح کمک های مومنانه که امر مقام معظم رهبری بوده و از سوی قوه قضائیه و سازمان زندان ها جهت اجرا در زندان ها ابلاغ گردیده، با سرعت و دقت انجام می شود و در روز نسیم مهر این فعالیت ها بیشتر بوده، به خانواده های زندانیان نیازمند و یا با توان اقتصادی پایین، کارت های هدیه و بسته های کمک معیشتی اهداء گردید.

سیدحشمت اله حیات الغیب همچنین گفت: هر شخصی مسئول اعمال خود است ولی با ارتکاب جرمی از سوی یک فرد و زندانی شدن وی، ناگزیر خانواده اش هم دچار آسیب های مختلفی مثل افت تحصیلی فرزندان، افسردگی، مشکلات اقتصادی، اختلاف یا طلاق می شوند.

مدیر کل زندان های استان تهران تأکید کرد: خانواده های زندانیان جرمی مرتکب نشده اند و نباید به دلیل زندانی شدن یکی از اعضاء که در اغلب موارد نان آور خانه است، دچار مشکلات متعدد شوند و تلاش ها نیز بر این مبنا قرار گرفته تا حد توان، بتوان از طریق مددکاران اجتماعی، انجمن حمایت از زندانیان، نمایندگی ستاد دیه استان تهران و مرکز مراقبت بعد از خروج، این آسیب ها را به حداقل ممکن رساند.

او افزود: موضوع بحران کرونا در هفته های اخیر، باعث شد برخی از خانواده های زندانیان بیش از پیش دچار مشکلات اقتصادی شده اند که در کنار تمام اقدامات بهداشتی و حفظ پروتکل ها، کمک های مومنانه به صورت مستمر در اختیار آنان قرار می گیرد.

بنا به این خبر، در روز نسیم مهر، برخی از خانواده هایی که متقاضی دیدار با مدیرکل زندان های استان تهران بودند، در دفتر وی حاضر شدند که مشکلاتشان را مطرح نموده، دستورات لازم صادر شد.

همچنین مدیران، مسئولان و مددکاران زندان ها نیز بر اساس دستورالعمل قبلی، به درب منازل خانواده ها مراجعه نموده و ضمن حفظ شأن و حقوق شهروندی، با اهدای بسته های معیشتی، مشکلات آنان را بررسی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز