خبرگزاری کار ایران

کشف ۴ هزار جلد کتاب غیرمجاز و ممنوعه از یک کتابفروشی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۵۲۰

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از اجرای طرح برخورد با عاملان فروش کتب غیرمجاز و ممنوعه در محدوده خیابان انقلاب ، خبر داد و گفت: در این طرح ۱۱ نفر دستگیر و بیش از ۴هزار جلد کتاب بدون مجوز انتشار و ممنوعه کشف شد.

به گزارش ایلنا، سردار "علی ذوالقدری" در تشریح این خبر، اظهار داشت:صبح روز سوم خرداد ماه، مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی طرح بازدید و نظارت از واحدهای صنفی کتابفروشی در محدوده میدان و خیابان انقلاب و برخورد با عاملان فروش و انتشار کتاب های غیرمجاز و ممنوعه را اجرا و از ۶۶واحد صنفی کتابفروشی و تعدادی از دستفروشان این صنف سرکشی کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پلیس،مشخص شد که برخی از مالکان و فروشندگان کتاب اقدام به نگهداری و خرید و فروش کتب و نوشته‌های غیر‌مجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار می کند که با هماهنگی از سوی کارشناسان اتحادیه صنفی مذکور و کارشناس فرهنگ و ارشاد اسلامی،و با اخذ دستور قضایی تعداد۱۱ نفر از این افراد شناسایی و دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال داده شدند.

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: در بررسی های انجام شده بیش از ۴هزار جلد کتاب و دست نوشته غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار خرید و فروش و عرضه جمع آوری و کشف که با هماهنگی دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور پلمپ این واحدهای صنفی صادر شد.

سردار "ذوالقدری" در پایان افزود: تمامی کتب های مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران تحویل و افراد دستگیر شده نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا عمومی معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز