خبرگزاری کار ایران

وجود ۲ هزار ملک ناایمن در منطقه ۱۲

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۶۷۹

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: در منطقه ۱۲حدود دوهزار ملک ناایمن و حدود ۱۴۰ پلاک پرخطر و ۸۵ پلاک بسیار پرخطر شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژادبهرام در جریان دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع سخنان رابط شورایاران منطقه  ۱۲ گفت: در این منطقه چهارده محله داریم که هرکدام از اینها می توانند قلب تهران باشند و کانون شکل گیری تهران شاید یکی از همین محله ها بوده است.

نژاد بهرام افزود:یکی از جدی ترین مسائل این منطقه بحث فرسودگی است،بر اساس تحقیقات شاید منطقه ۱۰ اولین منطقه فرسوده شهرداری تهران باشد.

او با اشاره به اینکه میزان نوسازی در بافت فرسوده این منطقه  ۱۴ درصد است گفت: در حالی که این رقم در بقیه مناطق تهران به طور متوسط ۴۰ درصد می باشد. در بررسی های صورت گرفته یکی از جدی ترین علت هایش هم پوشانی بافت تاریخی و بافت فرسوده روی همدیگر است. 

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: سالهاست که هم در طرح تفصیلی و هم در پیشنهادات متعدد سازمان نوسازی موضوع ارائه لایحه حق انتقال توسعه بوده است.حق انتقال توسعه یعنی یک فرصت که می تواند در نوسازی بافت حرکت جدی را به خرج بدهد اما متاسفانه تا این لحظه این اتفاق صورت نگرفته است.

او از معاونت شهرسازی درخواست کرد روی این مساله تمرکز کند و گفت: این مساله جزو دستورالعمل های طرح تفصیلی بوده و ما باید انجام می دادیم ولی متاسفانه بعد از سالها هنوز انجام نشده و پیش از این هم مورد توجه واقع نشده است. 

نژادبهرام با اشاره به کاهش شدید جمعیت در منطقه ۱۲ گفت: علت اصلی کاهش جمعیت در این منطقه موضوع کاهش ارتقا ارزش سکونت است. یعنی ارزش سکونت در این منطقه کاهش پیدا کرده و مردم تمایل به ادامه زیست ندارند هرچند که خانه ها نوساز شده باشند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: خانه های نوساز به انبارهای نوساز تبدیل شده اند و ایمنی منطقه نیز مشکل بعدی است؛ حدود دوهزار ملک ناایمن در منطقه ۱۲ شناسایی شده است و حدود ۱۴۰ پلاک پرخطر و ۸۵ پلاک بسیار پرخطر! که در این زمینه  اقداماتی از سوی شهرداری صورت گرفته اما کافی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز