خبرگزاری کار ایران

جهانپور خبر داد:

شناسایی ۲۲۹۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور/ اعلام استان‌هایی که به وضعیت هشدار رسیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۳۵۴

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: شمار قربانیان کرونا در کشور از مرز ۷۰۰۰ نفر گذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کیانوش جهانپور» رییس مرکز اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور خاطرنشان کرد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۹۵ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ۲۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۰۱ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

او با اشاره به اینکه  استان خوزستان کماکان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، گفت: بعد از خوزستان،‌ استان‌های لرستان، خراسان شمالی، جنوب کرمان به ویژه جیرفت،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قلمداد می‌شوند.

جهانپور تاکید کرد که رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کماکان باید اجرا شود و گفت: به طور خاص در این استان ها و در سراسر کشور از همه مردم می خواهیم بهداشت فردی و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز