خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۹۳۲

مدیر مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص این صندوق توضیح داد: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر یک صندوق ۱۰۰ میلیارد ریالی خواهد بود که در این صندوق به جز دانشگاه، چند شرکت معتبر از بخش خصوصی سهامدار هستند و سهم دانشگاه در این صندوق ۳۴ درصد است.

به گزارش ایلنا، حسین خالقی گفت: با همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ماموریتی  که در خصوص تاسیس صندوق پژوهش و فناوری تعریف کردند، از حدود یک سال قبل مقدمات ایجاد صندوق پژوهش و فناوری آماده و مذاکرات به منظور انتخاب سهامداران بخش خصوصی آغاز گردید.

خالقی افزود: بر طبق مصوبه کارگروه صندوقهای پژوهش و فناوری، در تاریخ اول اردیبهشت سال جاری مصوبه تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخذ شده و مجوز راه اندازی این صندوق نیز به زودی صادر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر یک صندوق ۱۰۰ میلیارد ریالی خواهد بود که در این صندوق به جز دانشگاه، چند شرکت معتبر از بخش خصوصی سهامدار هستند و سهم دانشگاه در این صندوق ۳۴ درصد است.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر یکی از بازوهای مدیریت فناوری و توسعه نوآوری و مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جهت حمایت از طرحها و ایده های فناورانه دانشگاه خواهد بود و راه اندازی این صندوق به تکمیل فرآیند تجاری سازی و تبدیل ایده به محصول و ورود محصولات به بازار کمک خواهد نمود.

خالقی اظهار داشت: براساس اساسنامه صندوقهای پژوهش و فناوری، صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر میتواند فعالیتهای متنوعی از جمله ارائه تسهیلات بصورت وام، سرمایه گذاری در طرحهای فناورانه، لیزینگ و صدور ضمانت نامه را انجام دهد.    

وی افزود: این صندوق همچنین می تواند به عنوان کارگزار ارگان‌های دولتی عمل کند که از جمله آن تسهیلات و اعتباراتی است که از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز