خبرگزاری کار ایران

بخشنامه سیاست‌ها و اهم توصیه‌های مربوط به سوادآموزی در خصوص سند تحول بنیادین

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۸۸

از سوی سازمان نضت سوادآموزی، بخشنامه سیاست‌ها و اهم توصیه‌های مربوط به سوادآموزی در خصوص سند تحول بنیادین، به ادارات کل استان ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، در اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امر ریشه کنی بی سوادی (بند اول سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش) و در راستای اجرای فعالیت‌های ذیل برنامه‌های سوادآموزی مصوب زیرنظام‌های شش گانه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، از سوی سازمان سوادآموزی بخشنامه "سیاست ها و اهم توصیه‌های مرتبط با سوادآموزی برگرفته از تجارب گذشته، سند تحول بنیادین، برنامه ششم توسعه و برنامه ریشه کنی بی سوادی" به ادارات کل سراسر کشور ابلاغ شد.

در بخشنامه ابلاغ شده به دو بند سیاست‌های اجرایی سازمان در سال ۱۳۹۹ و ملاحظات و توصیه‌ها اشاره شده است.

در قسمت‌هایی از بند سیاست‌های اجرایی سازمان در سال ۱۳۹۹، به تحول در محتوای آموزشی و توسعه آموزش‌های مهارتی و کاربردی، اجرای برنامه سوادآموزی سه سطحی و حمایت از طرح‌های شتاب بخشی محلی و منطقه‌ای در سواد آموزی، پژوهش و توسعه فناوری‌های نوین به ویژه دولت الکترونیک در سوادآموزی، توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی با رویکرد توسعه آموزش‌های مهارتی، ساماندهی و ارتقاء توانمندی نیروی انسانی شاغل در حوزه سوادآموزی و ..... تاکید شده است.

همچنین در بند ملاحظات و توصیه‌ها برتعهدپذیری و پاسخگو بودن مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها در زمینه راهبری، نظارت، حمایت و پشتیبانی از سوادآموزی، توجه جدی به موضوع توانمندسازی نیروی انسانی باانگیزه و متخصص، تاکید بر مدرسه محور بودن سوادآموزی با شعار هر واحد آموزشی حداقل یک کلاس سوادآموزی و ارزشیابی عملکرد مدیران ادارات و آموزشگاه ها در پایان سال و .... اشاره شده است.

شایان ذکر است؛ مدیران کل استان‌ها با محور قرار دادن مفاد این بخشنامه، برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹ را تهیه و پس از توافق با واحد تخصصی نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

متن کامل بخشنامه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز