خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام زمان بازگشایی مدارس پس از اتمام جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۴۲۵

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا درباره خبر بازگشایی مدارس از روز شنبه گفت: همین امروز ممکن است؛ رییس‌جمهور درباره بازگشایی مدارس اظهار نظر کنند، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حال برگزاری است و نتیجه بعد از اتمام آن، اعلام خواهد شد.

«مهرزاد حمیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت و  دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره خبر بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه که به نقل از وزیر آموزش و پرورش منتشر شده است، گفت: در حال حاضر جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حال برگزاری است و باید نتیجه تصمیم‌گیری در جلسه امروز اعلام شود. همین امروز ممکن است؛ رییس جمهور درباره بازگشایی مدارس اظهارنظر کنند.

وی درباره پروتکل برگزاری امتحانات توضیح داد: این پروتکل‌ها نوشته و تنظیم شده و در حال نهایی شدن جهت ابلاغ به استان‌ها است.

حمیدی بیان کرد: در بند‌های این پروتکل گفته شده که باید فاصله گذاری اجتماعی و بهداشتی رعایت شود. عمده بندهای این پروتکل‌ها همان پروتکل‌هایی است که از قبل هم عنوان شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت افزود: به عنوان مثال حین برگزاری امتحان، فاصله میان صندلی‌ها را بیشتر می‌کنند تا تراکم جمعیت اتفاق نیافتد. از طرفی برگزاری امتحانات طی روزهای مختلف تقسیم‌بندی شده است.

 دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا گفت: سال گذشته‌ امتحانات همه رشته‌ها با هم برگزاری می‌شد، اما امسال با توجه به شرایط خاص که در آن قرار داریم، برگزاری امتحانات رشته‌های مختلف تقسیم بندی شده‌اند و برخی در روزهای زوج و بعضی دیگر هم در روزهای فرد برگزار خواهد شد. بازه زمانی برگزاری امتحانات نهایی از تاریخ ۱۷ خرداد تا  ۱۵ تیر است.

 وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تذکر وزارت بهداشت مبنی بر موج دوم کرونا در پاییز، برای بازگشایی مدارس در مهر ماه چه تمهیداتی اندیشده شده است؟ گفت: درباره وضعیت مدارس در مهر ماه جلساتی برگزار شده، اما نتایج آن نهایی نشده است.

حمیدی گفت: ما جلسات مداومی برای مهر ماه، ثبت نام‌ها،‌ نحوه بازگشایی و... داریم و سعی شده درباره این مساله برنامه ریزی شود. در هر صورت شرایط و وضعیتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود، برای ما تعیین کننده است.

 دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا خاطر نشان کرد: ما برای سال تحصیلی جدید خودمان را آماده می‌کنیم. آموزش و پرورش همیشه از فرودین و اردیبهشت ماه و بعضا از اسفندماه خودش را برای سال تحصیلی جدید آماده ‌کرده است.

وی درباره آماده سازی مدارس و ضدعفونی کردن آنها با بازگشایی احتمالی کلاس‌های درس در ۲۷ اردیبهشت گفت: برای ضدعفونی کردن مدارس بودجه به استان‌ها داده شده بود تا مدارس را ضدعفونی کنند. برخی از استان‌ها قبلا مواد ضد عفونی را تهیه و دپو کردند و از نظر منابع مالی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده مشکلی نیست.

معاون تربیت بدنی و سلامت در پایان اظهار داشت: در خصوص موضوع امتحانات نهایی و برخی از آزمون‌های سمپاد تاکید می‌شود که باید نکات بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز