خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

اجرای مجدد طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از دو روز آینده/ جمع‌آوری ۶۰۰ معتاد و شناسایی ۴ بیمار کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۵۳

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: تاکنون ۶۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند که تنها ۴ نفر از آنها به بیماری کرونا مبتلا بوده‌اند.

«امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: هفته گذشته مرکز فشافویه اعلام کرده بود که فعلا این آمادگی را ندارند که این مرکز را برای قرنطینه اول در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر قرار دهند، به همین جهت از ادامه روند جمع‌آوری معتادان متجاهر امتناع کردند.

وی با اشاره به جلسه‌ای که در قوه قضاییه برگزار شد، ادامه داد: چهارشنبه گذشته جلسه‌ای با حضور رییس قوه قضاییه و رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، در این جلسه زمینه‌سازی برای فراهم کردن بستر اقامت معتادان متجاهر در فشافویه ایجاد و موافقت‌هایی حاصل شد، از همین رو مجددا مرکز فشافویه آمادگی خود را برای ادامه روند طرح طبق مصوبه اول اعلام کرده است و قرار است، دوباره مرکز فشافویه به عنوان قرنطینه اول در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم طرج جمع‌آوری معتادان متجاهر از یک الی دو روز آینده به همان صورت اول دوباره اجرا شود؛ یعنی مرکز فشافویه برای قرنطینه اول استفاده شود و مرکز سرخه حصار سپاه قرنطینه شماره دو باشد و در نهایت معتادان برای نگهداری به مراکز ماده ۱۶ بهزیستی اعزام شوند. 

شاهرخی خاطرنشان کرد: تا امروز ۲۰۰ نفر در مرکز فشافویه جمع‌آوری شد‌ه اند. همچنین ۴۰۰ نفر دیگر نیز جمع آوری شده و به مرکز شفق منتقل شدند که در مجموع تاکنون ۶۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند. اگر مشکل مرکز فشافویه برطرف شود، قطعا روند اجرای طرح سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موارد ابتلا به کرونا در بین معتادان متجاهر وجود داشته است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰۰ نفری که تاکنون جمع آوری شده‌اند، براساس گزارش بهداشت و انجام تست PCR تاکنون فقط ۴ معتاد مبتلا به کرونا بوده‌اند که این افراد نیز به سرعت به قرنطینه شماره دو سرخه حصار سپاه منتقل شده‌اند، اما مابقی معتادان همچنان تا پایان ۱۴ روز در قرنطینه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره مراکز قرنطینه سپاه گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۰ الی ۸۰ درصد کار پیش رفته است و امیدواریم این مرکز تا دو الی سه هفته آینده آماده شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز