خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

بسته شدن سامانه شفافیت مطرح نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۴۶

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: نه بسته شدن سامانه شفافیت مطرح است و نه سست شدن خانم آروین.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، سید حسن رسولی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در نشست خبری مجازی که ظهر امروز برگزار شد، گفت: بخشی از کمیسیون برنامه و بودجه با سایر کمیسیون‌ها متفاوت است و به صورت فرابخشی هم در حوزه برنامه‌های درازمدت و هم در بودجه‌های سنواتی به صورت راهبردی مسائل داخلی و بیرونی  و تعیین هدف و ترسیم نقشه راه اقدام می‌کند. 

او ادامه داد: این کمیسیون علاوه بر تنظیم برنامه‌ها و نظارت بر حسن اجرای تنظیم برنامه های تدوین شده،‌ مسائل مربوط به سازمان ها، موضوعات مالی و محاسباتی و نیروی انسانی که سبقه راهبردی دارد را نیز دربر می‌گیرد. 

رسولی در پاسخ به سوالی درخصوص بدهی‌های دوره گذشته مدیریت شهری گفت:  در این دوره سعی کردیم انضباط مالی و اداری  را اجرایی کنیم و در این راستا از آنجایی که دکتر قالیباف طولانی‌ترین دوره مدیریتی در شهرداری را برعهده داشتند که در جای خود نقطه عطفی در تداوم و ثبات مدیریتی است، اما شورای پنجم و شهرداران منتخب ما که تحویل‌گیرنده این دوره مدیریتی بودند باید روشن می‌‌‌کردند که شهر را با چه وضعیتی از شورای چهارم دریافت کردیم. 

او ادامه داد‌: بدین منظور طرح تغییر و تحول در ابعاد مختلف اعم از وضعیت منابع و مصارف، مطالبات و بدهی‌ها و سایر مسائل مطرح شد و آقای نجفی موظف شدند در تاریخ مقرر گزارشی را تقدیم شورا کردند که مشخصا در یکی از بندهای گزارش به رغم ۵۲ هزار میلیارد بدهی اشاره داشتند.

نائب رئیس شورای شهر تهران در این باره که اکنون آقای قالیباف در یک قدمی ریاست مجلس هستند، اظهار داشت: در اینباره اظهار نظر نمی‌کنم.

رسولی با بیان اینکه شهرداران ما هیچ فعالیتی برای رسیدن به قدرت ندارند، اظهار داشت: چرا که حوزه مدیریت شهری یک حوزه غیرسیاسی است و حق نداریم با تکیه و استفاده از ظرفیتی که مردم در اختیار ما گذاشتند به سایر امور مانند سرنوشت انتخابات بپردازیم.

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به وظایف متعدد شهرداری تهران گفت: ما مدعی هستیم که به جنگ سرد جاری قبلی در مناسبات دولت و شهرداری پایان دادیم و در پرتو این رابطه بخش قابل توجهی از بدهی دولت به شهرداری پرداخت شده است. 

رسولی افزود: امروز دولت شهرداری را رقیب خود نمی‌داند بلکه در کنار خود می‌بیند که نمونه بارز آن را در مساله کرونا می‌بینیم. 

رسولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سامانه شفافیت با توجه به قهر خانم آروین به حال خود رها شده است، گفت: اصل شفافیت یکی از مهمترین راهکارهای شورای پنجم بوده است که منجر به برقراری انضباط مالی و اداری می شود و به همین منظور کمیته ای با همین نام در زیر مجموعه کمیسیون تشکیل شد و فعال است.

او ادامه داد:‌ از عناوینی مانند قهر استفاده نکنید،‌ من شهادت می‌دهم که در مجموعه ما خانم آروین در جهت پویایی کمیسیون موثر بوده است و این واژه در شان ایشان نیست و در راستای شفافیت کار خود را انجام می‌دهد. البته که این یک فرایند تدریجی است.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه در اجرای اصل شفافیت و عمل به ماده ۷۹، گزارش ماهیانه دقیق درآمد و شهرداری ارائه می‌دهد، گفت: نه بسته شدن سامانه شفافیت مطرح است و نه سست شدن خانم آروین. ما به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰هزار رای داریم و نماینده مردم هستیم و تا آخرین دقیقه ‌ای که شورای پنجم در قید حیات است بحث شفافیت با تمام توان ادامه دارد و ادامه نیز خواهد داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز