خبرگزاری کار ایران

حریرچی:

عادی‌انگاری بیماری کرونا، مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۹۱۰

معاون کل وزارت بهداشت گفت: عادی‌انگاری بیماری کرونا، مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ما آمار‌های ۵ الی ۱۴ روز اخیر مهم است و افزایش یا کاهش دو روز گذشته ملاک عمل ما محسوب نمی‌سود. در حال حاضر نسبت به روز‌های اوج ۷۵ درصد موارد بستری، ۷۰ درصد میران مرگ‌ومیر و ۴۵ درصد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش داشته که این مسئله یک دستاورد عظیم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ الی ۷۵ درصد از موارد جدید، با غربالگری افراد دارای علامت کم یا کسانی که تماس نزدیک با مبتلایان داشته‌اند شناسایی شده‌اند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بازگشایی هوشمند در تهران از تاریخ ۳۰ فروردین آغاز شده است، تصریح کرد: طی ۱۵ روز گذشته روند ابتلای بیماری در کل کشور نزولی بوده است و پیش بینی می‌شود این روند نزولی طی یک تا دو ماه آینده ادامه پیدا کند.

حریرچی گفت: در حال حاضر ما با افزایش قابل توجهی از بیماری کرونا در خوزستان و بندرعباس مواجه هستیم؛ به طوری که در یک بازار ماهی فروشی در بندر عباس، ۱۰۷ مورد جدید را شناسایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد‌های ما شکننده است و اگر مردم فاصله گذاری هوشمند و مسائل بهداشت فردی را رعایت نکنند ممکن است با طغیان بیماری مواجه شویم. عادی‌انگاری و بی‌احتیاطی بیماری کرونا مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز