خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش:

برنامه‌های امتحانی تجمیع و تمهیدات لازم اندیشیده‌ شده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۵۳۶

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش درباره فاصله گذاری اجتماعی حین امتحانات گفت: دانش آموز باید از سمت جلو، عقب و کنار دو متر با دانش آموز دیگر فاصله داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در برنامه زنده شبکه خبر درباره برگزاری امتحانات نهایی گفت: برنامه ریزی درباره برگزاری  آزمون‌ها به عهده ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. ما تسهیلات لازم را برای برگزاری امتحانات در تاریخ ۱۷ خرداد ماه آماده کرده‌ایم و اگر شرایط مهیا باشد امتحانات را برگزارمی‌کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: برنامه امتحانات با امضای وزیر آموزش و پرورش به همه واحد‌های آموزشی اعلام شده و مبنای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم  ۱۷ خرداد است. اگر در این مدت زمان تصمیمات دیگری در ستاد مقابله با کرونا گرفته شود، ما آن تصمیمات را محترم می‌شماریم زیرا آنها تشخیص می‌دهند که باید چه کار کنیم.

ساکی بیان کرد: ما برنامه‌های امتحانی را تجمیع کردیم و تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم. برای برگزاری امتحانات ما دانش آموزان را تقسیم بندی کرده‌ایم به این صورت که دانش آموز باید از سمت جلو، عقب و کنار دو متر با دانش آموز دیگر فاصله داشته باشند. همچنین استفاده از ماسک، دستکش و تمام پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابه با کرونا در زمان امتحان ضروری است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش تاکید کرد: ما آمده‌ایم که امتحانات را برگزار کنیم، حتی سوالات را طرح کرده‌ایم اگر مورد جدیدی نباشد باتوکل به خدا ۱۷ خرداد ماه امتحانات برگزار خواهد ‌شد. لازم به ذکر است که برنامه امتحانی روی سایت مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش  و سایت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و دانش آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی در خصوص منابع امتحانات گفت: با توجه به اینکه آموزش ما امسال با شرایط شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد، به این شکل که  بخش اول آموزش‌‎های دروس پایه دوازدهم تا بهمن ماه یا حتی هفته اول اسفند ۸۰ درصد انجام شده بود و بخش دوم آن حدود ۲۰ درصد بوده که از طریق تلویزیون و فضای مجازی صورت گرفت؛ بنا شد بارم بندی در امتحانات پایه دوازدهم به این صورت باشد که  ۱۶ نمره از آن ۸۰ درصد و ۴ نمره دیگر،‌ از  آن ۲۰ درصد باشد. علاوه بر این ۴ نمره اختیاری هم از آن ۸۰ درصد برای دانش آموزانی که به هر نحوی به آموزش مجازی دسترسی نداشتند، لحاظ خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: ما امیدواریم این برنامه دیگر تغییر پیدا نکند اما اگر ستاد کرونا و وزارت بهداشت تصمیم جدیدی بگیرد، آن را لحاظ خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز