خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر به تصویب رسید؛

تخفیف ۲۵ درصدی شهرداری به مودیان حوزه شهرسازی به شرط واریز یکجای بدهی‌ها تا ۳۱ تیرماه

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۱۱۳

اعضای شورای شهر تهران به تخفیف ۲۵ درصدی مودیان حوزه شهرسازی در صورتی که بدهی‌های خود را به صورت نقد و یکجا تا ۳۱ تیرماه واریز کنند، رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران، جزئیات لایحه محرک اقتصادی شهرداری تهران در شرایط کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای شورای شهر تهران نخست ماده ۱ این لایحه را مورد بررسی قرار دادند. براساس این ماده که مربوط به نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی است، در صورتی که مودی مایل باشد بدهی خود را به صورت نقد و یکجا پرداخت کند، از زمان تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه تا تاریخ ۳۱ شهریور سال ۹۹، مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی به میزان ۲۵ درصد خواهد شد. 

محسن هاشمی پیشنهاد داد که این تاریخ از ۳۱ شهریور به ۳۱ تیرماه تغییر کند که با مخالفت محمد سالاری مواجه شد. او درخواست کرد که این تاریخ تا پایان سال منظور و به یک رویه کلی تبدیل شود. 

سید حسن رسولی در ادامه اظهار کرد: دو هدف تا تاریخ ۳۱ شهریور و تخفیف ۲۵ درصدی درنظر گرفته شده است که نخست کسب بیشتر نقدینگی و دوم تشویق سرمایه گذاران و نقدینگی موجود به سمت ساخت و ساز است.

در ادامه پیشنهاد محسن هاشمی مبنی براعمال تخفیف ۲۵ درصدی از تاریخ  ۳۱شهریور به ۳۱ تیرماه به رای گذاشته شد و در نهایت با ۹ رای موافق به تصویب رسید. 

در نهایت ماده ۱ این لایحه با ۱۷ موافق به تصویب رسید.

سپس ماده دو این لایحه مورد بررسی قرار گرفت. براساس این ماده به شهرداری اجازه داده می شود تا در راستای وصول مطالبات ناشی از آرا قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ و اسناد موکول شده سال ۹۹ به قبل، به شرط واریز ۵۰ درصد از مبالغ جریمه و عوارض به صورت نقدی، مابقی را به صورت غیرنقد، در چارچوب مصوبه منابع و مصارف غیرنقد تهاتر کند. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به این ماده رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز