خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی در صحن شورا مطرح کرد:

کاهش تعداد کشته‌های تصادفات تهران در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۹۱۷

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از کاهش تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات پایتخت در سال گذشته خبر داد و گفت: پلیس تهران بزرگ رتبه برتر را در کاهش کشته‌ها در کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران سردار حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در صحن شورای شهر حضور یافت.

سردار رحیمی در ضمن ارائه گزارشی از اقدامات یکساله پلیس پایتخت، گفت: در راهنمایی و رانندگی با تلاش های انجام گرفته در سال گذشته تعداد کشته ها ۶۱ نفر کاهش داشت و پلیس تهران بزرگ رتبه برتر را در کاهش کشته ها  در کشور کسب کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در خروجی‌ها در غرب، جنوب و سپس در شرق تهران روزانه بیش از ۲ میلیون خودرو خارج می شوند و مجددا بر می گردند که لازم است انضباط ترافیکی در این مسیرها ایجاد شود که با هماهنگی های فراوان در این بخش در سال گذشته پلیس راه، راه اندازی شد.

او با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در بسیاری از محورها به ویژه محورهای منتهی به ورامین وجنوب تهران رخ داده است گفت: اصلی ترین محل تصادفات در تهران این محل ها بودند که با جداکننده و اقداماتی که در حاشیه محورهای مواصلاتی به تهران انجام شد، توانستیم بخش زیادی از فوتی ها را در این قسمت کاهش دهیم. 

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی  در سال گذشته گفت: این اتفاق برای کل کشور رخ داد و پلیس امنیت اقتصادی ناجا و در کنار آن پلیس امنیت اقتصادی تهران نیز در اوایل سال گذشته راه اندازی شد. در ارزیابی پلیس امنیت اقتصادی هم مانند پلیس راهنمایی و رانندگی رتبه اول کشور را در برخورد با مفاسد اقتصادی و رسیدگی به پرونده های کلان و بزرگ اقتصادی داشت. 

سردار رحیمی ادامه داد: پلیس ۱۱۰، در تهران با ۱۲۰ خط به صورت شبانه روز در حال فعالیت است و بالغ بر ۱۲میلیون و ۷۰۰ تماس در سال گذشته با پلیس ۱۱۰ گرفته شد و در واقع در هر سه ثانیه یک تماس با پلیس ۱۱۰ پایتخت گرفته می شود. 

او با بیان اینکه بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار از این تماس ها عملیاتی بوده است تصریح کرد: این تماس ها توسط ۷۰۰ واحد عملیاتی پلیس ۱۱۰ رسیدگی و اقدام شد. 

سردار رحیمی گفت: میزان رضایت مندی مردم تهران از عملکرد پلیس ۱۱۰، در مجموع ۹۲ درصد بود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به کشف جرائم نیز اشاره کرد و گفت: پلیس تهران بزرگ در کشف جرائم نیز در کل کشور رتبه برتر را کسب کرد.

او درخصوص کشفیات مواد مخدر گفت: با افزایش ۴۶ درصدی و کشف حدود ۲۲ تن مواد مخدر رتبه برتر کشف مواد را کسب کردیم. 

سردار رحیمی درباره جمع آوری معتادین متجاهر نیز گفت: در این زمینه نیز پلیس تهران بزرگ در رتبه برتر کشور قرار گرفت .

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به جرائم جنائی پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: با کشف ۹۹ درصد از جرائم جنائی و افزایش ۱۴ درصدی کشف جرائم نسبت به سال قبل از آن، باز هم جزو رتبه های خوب بودیم. 

او درخصوص طرح هایی که برای ارتقا امنیت شهروندان انجام شد گفت: ۸۶۰ مرحله طرح برای ارتقا امنیت شهروندان در ۶۵ موضوع مختلف اجرا و محصول آن امنیتی است که امروز در پایتخت وجود دارد است. 

سردار رحیمی با تاکید بر ارتقا امنیت پایتخت گفت: قصد ما ارتقا امنیت پایتخت است و دغدغه شبانه روزی ما است. در تجمعات تلاش ما بر این بوده است که با اقدامات ایجابی و برخورد مودبانه و سعه صدر برخودر بی نظیری با شهروندان داشته باشیم. رفتارهای خشن و نادرست در قاموس پلیس جمهوری اسلامی نیست و پلیس خود را خادم مردم می بیند. 

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه باید درخصوص برقراری امنیت نگاه نویی داشته باشیم افزود: لازمه این مهم داشتن زیرساخت هایی است که خیلی به آن بی توجهی شده است. وضعیت پلیس پایتخت از ۱۱ سال پیش که شورای امنیت ملی تصمیم گرفت تا کلانتری های تهران را از ۸۴ مورد به ۲۰۰ برساند و در گام اول ۴۰ مورد از این کلانتری ها را فعال کنند، وضعیت مطلوبی نیست. برخی از کلانتری ها متعلق به سال های قبل از انقلاب است و روزانه ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار بار مردم به پایگاه های مختلف پلیس مراجعه می کنند. 

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه در مصوبه شورای امنیت ملی و نامه شورای امنیت کشور اشاره شده است که شهرداری در تهیه زمین و ساخت کلانتری ها کمک کند تصریح کرد: اما متاسفانه این امر تحقق پیدا نکرده و برای اینکه بتوانیم ماموریت خود را به مردم بهتر ارائه دهیم انتظار داریم نگاه جدیدی عرضه شود. 

 فرمانده نیروی انتظامی تهران گفت: در بخش موتور و خودرو با توجه به ترافیک شهر تهران برای افزایش تحرک پلیس نیازمند نگاه ویژه تری به مجموعه راهنمایی و رانندگی هستیم. 

او تاکید کرد ترافیک یکی از موضوعات جدی است که در سال جدید باید به آن بپردازیم و گفت: چرا که با اعصاب و روان مردم سروکار دارد و حتی اگر یک دقیقه بتوانیم مردم را سریعتر به مقصد برسانیم کار بزرگی کرده ایم که این امر نیازمند داشتن امکانات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز