خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور مجلس وزارت بهداشت اعلام کرد:

تصویب طرح‌ها و لوایح پشتیبان برنامه‌های حوزه سلامت در مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۶۸۹

سرپرست اداره کل امور مجلس از اصلاح برخی قوانین و تصویب طرح‌ها و لوایح پشتیبان برنامه‌های حوزه سلامت در دوره دهم مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید مهرزادی سرپرست اداره کل امور مجلس درباره از اعلام وصول بیش از ۷۰۰ طرح و لایحه در مجلس دهم شورای اسلامی خبر داد و گفت: از مجموع ۷۰۴ طرح و لایحه اعلام وصول شده، ۱۹۶ مورد آن مرتبط با حوزه سلامت بوده که از این تعداد ۱۳۹ مورد طرح نمایندگان و ۵۷ مورد لوایح پیشنهادی دولت بوده است.

سرپرست اداره کل امور مجلس با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته حوزه سلامت در زمینه طرح ها ولوایح افزود، خوشبختانه طی سنوات اخیر طرح ها ولوایح ارزشمندی تبدیل به قانون شده اند که اثرات مثبت قوانین تصویب شده به طور قطع در آینده ای نه چندان دور بر سیستم سلامت و بهداشت و درمان کشور مشهود خواهد بود.

سعید مهرزادی گفت: از مهمترین این طرحها و لوایح می‌توان به قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، قانون حفاظت از خاک، قانون هوای پاک، طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز آسیب رسان سلامت در رسانه های ارتباط جمعی و ... اشاره کرد که تصویب هر یک از آنها با تلاش همکاران معاونت پارلمانی، اعضای کمسیون های مختلف مجلس به ویژه کمسیون بهداشت و درمان و همچنین حمایت های بی دریغ وزیر محترم بهداشت صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل مجلس در ادامه با تاکید بر دغدغه‌های نظام سلامت برای ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور و همچنین تامین منابع مالی پایدار در حوزه سلامت، به لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده که اخیرا در صحن علنی مجلس تصویب شده است، اشاره کرد و گفت: تصویب این لایحه در راستای حمایت از تامین اعتبارات حوزه سلامت از طریق مالیات بر کالاهای آسیب رسان به سلامت و دخانیات و همچنین کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی کشور خواهد بود.

 وی افزود: انتظار می‌رود با تصویب نهایی چنین طرحها و لوایحی منابع درآمدی جدید در بخش سلامت ایجاد شود که بتواند در سطح کشور پشتیبان برنامه های سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز