خبرگزاری کار ایران

​برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی «عهد جانانه» در دانشگاههای علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۴۰۶

جشنواره خاطره‌نویسی «عهد جانانه» ویژه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور و خانواده کادر درمان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، محمدامین حبیبی سرپرست مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره لزوم ثبت خاطرات کادر درمانی و دانشجویان در زمان گسترش کروناویروس در کشور گفت: از ابتدای شیوع بحران کرونا در کشور دغدغه ثبت خاطرات توسط دانشجویان علوم پزشکی و کانون‌های دانشجویی در دانشگاه جندی شاپور مطرح شد. 

وی افزود: سعی شد با توجه به بحران پیش آمده و ساعت‌های سخت کادر درمان در بیمارستان‌ها برای تیمارداری بیماران کرونایی خاطرات تلخ و شیرین جمع‌آوری و ثبت شوند. در همین راستا از سوی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت پیشنهاد شد تا طرح دانشگاه علوم پزشکی اهواز به صورت کشوری برگزار شود.

حبیبی ادامه داد: عنوان این جشنواره برگرفته از شعر حافظ شیرازی است که فرمود «مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم/ هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم». پیش از این جشنواره ملی دانشجویی «عکس موبایلی عهد جانانه» ویژه کادر بهداشتی، درمانی، اورژانس و دانشجویان بالینی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هم اکنون جشنواره کشوری دانشجویی «خاطره نویسی عهد جانانه» ویژه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور و خانواده کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود.

سرپرست مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره شرایط این جشنواره اعلام کرد: آثار دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان در سه قالب pdf و docx، فایل صوتی و تصویری قابل ارسال است به شرطی که حجم آثار بالاتر از ۸۰ مگابایت نباشد. مقرر شده که اگر کسانی فرصت نوشتن خاطرات خود را ندارند به صورت صوتی و تصویری به ثبت خاطرات خود بپردازند. جوایز نیز در سه بخش جداگانه دانشجویی، کارمندی و هیئت علمی اهدا می‎شود.

حبیبی افزود: دامنه متنوع مخاطبان و شرکت کنندگان این جشنواره به دلیل حضور حداکثری و گسترده کسانی است که در این ایام در مراکز درمانی فعال هستند. کارکنان بیمارستان‌ها با تمام زحماتی که می‌کشند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و باید جایی برای توجه و تقدیر از آن‌ها در نظر گرفت. اعضای هیئت علمی در بخش بالین فعال هستند و دانشجویان رزیدنت و اینترن از نزدیک با این موضوعات سروکار پیدا می‌کنند.

وی درباره محورهای این جشنواره خاطرنشان کرد: «خاطرات کادر درمان در مراکز درمانی و بهداشتی»، «خاطرات دانشجویان از فعالیت‌های فرهنگی و جهادی»، «خاطرات دانشجویان در خط مقدم مقابله با کرونا»، «خاطرات کارکنان و دانشجویان نظام سلامت در دوران بیماری» و «خاطرات خانواده کادر درمان در دوران شیوع بیماری» پنج محوری هستند که برای ارسال آثار شرکت‌کنندگان درنظر گرفته شده است.

سرپرست مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تلاش‌های کادر درمانی کشور برای مبارزه با کرونا را «دفاع مقدس دوم» خواند و گفت: امروز کادر درمانی در خط مقدم عرصه جهاد قرار دارند و دفاع مقدس دیگری را رقم زده‌اند؛ آن‌هم در مقابله با دشمنی که به چشم دیده نمی‌شود. علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن فرمودند که من حاضرم تمام ثواب‌ نمازهای شب دوران عمرم را بدهم تا ثواب یک شب تیمارداری را ببرم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ایام نوروز طرح «سفره‌های هفت سین نوروزی کرونایی» را اجرایی کرد تا به بهانه نوروز در مراکز درمانی حاضر شده و به پرسنل آنجا روحیه بدهیم. به همین منظور قرارگاه فرهنگی مبارزه با کروناویروس تشکیل دادیم و تجربه اثربخشی رقم خورد. امیدوارم جشنواره خاطره‌نویسی «عهد جانانه» با استقبال خوبی مواجه شود تا دامنه تاثیرگذاری آن گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز