خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا تاکید کرد:

ضرورت بازگو کردن خطرات و آسیب‌های ناشی از استفاده از مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۶۲۶

فرماندار آستارا گفت: همزمان در کنار مبارزه با گسترش مواد مخدر، آگاهی بخشی بیشتر به خانواده‌ها و جریان‌سازی جهت بازگو کردن خطرات و آسیب‌های ناشی از استفاده از مواد مخدر و افیونی، راهکار مهم دیگری برای مقابله با این معضل است.

به گزارش ایلنا، «حسن رستم زاد» فرماندار شهرستان مرزی بندرآستارا در اولین جلسه شورای مقابله با مواد مخدر این شهرستان در سال ۹۹ اظهار داشت: همزمان در کنار مبارزه با گسترش مواد مخدر، آگاهی بخشی بیشتر به خانواده‌ها و جریان سازی جهت بازگو کردن خطرات و آسیب‌های ناشی از استفاده از مواد مخدر و افیونی، راهکار مهم دیگری برای مقابله با معضل مواد مخدر است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی وجود دارد که ادارات و دستگاه‌های ذیربط می‌توانند از آنها بهره بگیرند.

رستم زاد افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام ملی برای برون رفت از بحران‌ها به ویژه مبارزه با مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: کشور امروز با مشکلات مختلفی روبرو است که دشمنان و بدخواهان ملت در تلاشند تا از هر روزنه‌ای به کشور و نظام ضربه وارد کنند که بهره گیری از پدیده شوم مواد مخدر یکی از راهکارهای موجود است.

رستم زاد گفت: متاسفانه امروز قاچاقچیان مواد مخدر عمده جامعه هدف خود را در سنین پایین جامعه انتخاب می‌کنند که بازار پایداری و طولانی مدتی را در اختیار داشته باشند لذا مدیران آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی شهرستان باید در این خصوص برنامه ریزی داشته باشند و در جهت پیشگیری و مقابله با مصرف مواد در این مراکز و موسسات و مدارس برنامه محور باشند و با کمک سایر دستگاه‌ها مخصوصا در این ایام و ایام تابستان که پیش روست برای پر کردن اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی نمایند.

وی یادآور شد: سالانه شاهد هزینه‌های بسیاری چه انسانی و چه مادی برای مقابله و درمان در برابر قاچاق مواد مخدر و اثرات ناشی از آن در کشور هستیم که اگر همت ملی در این زمینه نباشد قادر نخواهیم بود به موفقیت و مصون نگه داشتن جامعه از ناهنجاری‌های ناشی از اعتیاد در جامعه برسیم.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های نیروی انتظامی، امنیتی و نظارتی و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه مقابله درمان و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر افزود: در سال ۹۸ اقدامات خوبی در راستای مقابله با مواد مخدر در شهرستان آستارا انجام شد که قابل تقدیر است.

رستم زاد در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: اکنون با توسعه فضای مجازی و گسترش آن در بین سنین مختلف روش‌های توزیع مواد مخدر نیز تغییر کرده است که نیازمند شناسایی، رصد و برخورد با افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند هستیم، و البته می‌شود از همین فضا بیشترین استفاده را در جهت فرهنگ سازی و مقابله با این موضوع شوم بعمل آورد که نیازمند همت همگانی و مخصوصا فعالین این حوزه و حضور سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز