خبرگزاری کار ایران

شکوهی:

اطلاعات دانش‌آموزان و مدارس به جایی داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۴۴

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد برای مشاوران و معاونان پرورشی مدارس نیز مانند یک معلم که تعریف شده است، تعریف می‌شود و همه فعالیت های پرورشی مدارس از آن طریق ادامه پیدا کند.

به گزارش ایلنا، مسعود شکوهی در جلسه هماهنگی شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان) که با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف معاونت پرورشی و فرهنگی  و مرکز فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: وظیفه تاریخی و ذاتی معاونت پرورشی و فرهنگی که غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است ایجاب می‌کند همدوش بخش آموزش در شبکه شاد حضور فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: جلسه‌ای در مرکز فناوری اطلاعات با حضور مسئولان و مدیران شبکه شاد برگزار و مقرر شد همه مواردی را که معاونت پرورشی و فرهنگی می خواهد در بستر این شبکه داشته باشد، ایجاد شود.

شکوهی افزود: شاید تا قبل این رخداد کمتر کسی فکر می کرد آموزش و پرورش بتواند از بستر فضای مجازی برای آموزش هایی از این دست استفاده کند و ویروس کرونا با توجه به تمام بدی ها و مشکلاتی که داشته است این دست اقدامات را می توان از همان مواردی برشمرد که تبدیل تهدید به فرصت است و آموزش و پرورش این تهدید را به یک فرصت جدید تبدیل کرد.

مدیر کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دقت داشته باشیم که برای بهتر شدن این شبکه هم باید خودمان فعالانه در آن حضور داشته باشیم  و هم سایر افراد ذینفع را ترغیب کنیم حضوری فعال داشته باشند.

شکوهی حضور دانش آموزان در محیط مدرسه را نشاط آور دانست و ادامه داد: تعامل دانش آموزان با یکدیگر و از طرف دیگر تعامل دانش آموزان با معلمان و کادر مدرسه علاوه بر آموزنده بودن، نشاط آور و شادی بخش است و حضور در محیط مدرسه دانش آموزان را شاد و با نشاط می کند.

او ادامه داد: حال که از طریق تلویزیون و شبکه های مجازی تدریس دارد انجام می شود و انعطاف لازم را ندارد آن روحیه شاد و پرنشاط در بین دانش آموزان کمتر دیده می شود و حضور طولانی مدت در منزل (قرنطینه) نیز خود مزید بر علت است. پس باید آن روحیه شاد و پرنشاط را به دانش آموزان بازگردانیم.

شکوهی گفت: شبکه شاد برای مشاوران و معاونان پرورشی مدارس نیز مانند یک معلم که تعریف شده است تعریف می شود و همه  فعالیت های پرورشی مدارس از آن طریق ادامه پیدا کند.

در ادامه احمد فراهانی، رئیس گروه تجزیه، تحلیل، طراحی و توسعه سیستم‌های منابع انسانی و پشتیبانی فرایندهای سازمانی گفت: شبکه شاد معماری کلانی دارد ولی در شرایط فعلی بیشترین هدفی که دارد ایجاد زیرساخت تعامل بین اجزای آموزشی مدرسه یعنی مدیر، معلم و دانش آموز است.

وی ادامه داد: فعلا شرایط حضوری برای انجام فعالیت های آموزشی و پرورشی فراهم نیست و باید از شرایط غیر حضوری استفاده شود، دانش آموزان قبلا در مدرسه و با حضور در کلاس درس با معلم و عوامل مدرسه تعامل داشتند  و آموزش می‌دیدند.

فراهانی افزود: مهمترین نگرانی خانواده ها در مورد درز اطلاعات دانش آموزان و مدارس بود و چون شبکه شاد مختص خود آموزش و پرورش است این نگرانی برطرف شده است و اطلاعات دانش آموزان و مدارس قرار نیست به جایی ارائه شود  و همه آنها در امنیت کامل خواهند بود. در شبکه شاد کلاس در حکم گروه تعاملی تعریف می شود و مشابه آنرا ما در سایر پیام رسان ها نیز می بینیم.

وی در ادامه گفت: به دلیل فعالیت‌های متفاوتی که معاونت پرورشی و فرهنگی دارد این شبکه قابلیت تسری برای همه فعالیت های این معاونت را دارد؛ یعنی قابلیت افزودن دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی تربیتی و سایر موارد را دارد و همان فضا را به صورت مجازی برای آنها فراهم می کند و ارتباطات خود را با کمترین محدودیت می توانند دنبال کنند.

فراهانی اظهار کرد: در حال حاضر نسخه اندروید و آی او اس این  شبکه فراهم شده است و نسخه تحت وب نیز در حال طراحی است که به زودی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز