خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از شیوع کرونا در ایران؛

۱۸۴۰۷ مبتلا، ۱۲۸۴ فوتی و ۵۹۷۹ بهبودیافته/ هر ۱۰ دقیقه یک نفر بدلیل پیامدهای ابتلا به کرونا می‌میرد/ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرمجاز/ شرایط غیرعادی باید برای مردم محرز شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۳۰۱

۳۰ روز پس از شیوع کرونا در کشور، براساس اعلام وزارت بهداشت ۱۸۴۰۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، که از این تعداد ۱۲۸۴ نفر فوت شده و ۵۹۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۳۰ روز پس از شیوع کرونا در کشور، براساس اعلام وزارت بهداشت ۱۸۴۰۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، که از این تعداد ۱۲۸۴ نفر فوت شده و ۵۹۷۹ نفر بهبود یافته‌اند. روز گذشته دکتر مهدی وریجی یکی از پزشکان جوان شرکت شهر سالم شهرداری تهران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد و گفته می شود، تهران همچنان بالاترین آمار مبتلایان به بیماری کرونا را دارد، از طرفی محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرده است؛ بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید هنوز به نقطه اوج ابتلا نرسیده‌ و اگر مردم توصیه‌ها را رعایت نکنند با وضعیت خطرناکی روبرو خواهیم شد.

با توجه به شروع تعطیلات نوروز براساس دستور رییس ستاد مقابله با کرونا در مبادی ورودی ۱۳ استان تیم های غربالگری متشکل از پلیس، هلال احمر و وزارت بهداشت مستقر شده و مسافران مشکوک را شناسایی و آنها را به مراکز درمانی منتقل می کنند، معاون سیاسی استاندار گیلان نیز اعلام کرده از روز گذشته، لشگر ۱۶ نیروی زمینی ارتش در تمام ورودی‌های گیلان از جمله آزاد‌راه رشت و جاده قدیم ورودی به استان مستقر شده‌اند و تمام کنترل‌ها را انجام می‌دهند. همچنین شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از لغو برگزاری نماز جمعه اول فروردین ماه ۱۳۹۹ در مراکز استان ها خبر داد.

افزایش آمار مبتلایان به ۱۸۴۰۷ نفر

«علیرضا رییسی» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۴۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸۴۰۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۵۹۷۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه با جان باختن ۱۴۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۲۸۴ نفر رسید.

هر ۱۰ دقیقه یک نفر در ایران بدلیل پیامدهای ابتلا به کرونا می‌میرد

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مطابق آخرین داده‌ها تقریبا هر ساعت ۵۰ نفر در ایران به کووید ۱۹ مبتلا می شوند و هر ۱۰ دقیقه یک نفر جان خود را در اثر پیامدهای ناشی از ابتلا به کرونا از دست می دهد. با لحاظ این اطلاعات در مورد سفر، تردد، جابه‌جایی و دید و بازدید نوروزی و... آگاهانه تصمیم بگیرید».

فقط ۵۰ درصد بستری شدگان در ICU زنده می‌مانند/تراکم جمعیت در بازار تهران در روزهای اوج شیوع کرونا، عجیب است

پیام طبرسی درباره مناطق پرخطر و کرونایی‌ترین مناطق تهران توضیح داد: با توجه به سامانه‌ای که وزارت بهداشت برای بررسی پراکندگی بیماران و مراجعان طراحی کرده است تمامی اطلاعات مراجعان ثبت و بررسی می شود.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه به راحتی می توان آدرس محلات مبتلایان شناسایی شود.

طبرسی با بیان این که حدس زدن پرخطرترین مناطق تهران به لحاظ شیوع کرونا کار دشواری نیست خاطرنشان کرد: در هر منطقه‌ای از شهر تهران که تراکم جمعیت و تردد بیشتری وجود داشته باشد بدیهی است که شیوع این ویروس بیشتر خواهد شد.

وی گفت: به طور مثال در بازار بزرگ تهران در روزهایی که شیوع کرونا به اوج خود رسیده است، متاسفانه شاهد تراکم و جمعیت عجیبی از مردم هستیم. بدیهی است امروز در این بحران که تمام دنیا با آن درگیر است اصلا زمان مناسبی برای خرید نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه  ضمن انتقاد از ترددهای غیر ضروری مردم به بهانه خرید شب عید اظهار کرد: هر چقدر هم که مردم در محیط های شلوغ بهداشت را رعایت کنند باز هم احتمال شیوع ویروس کرونا بسیار بسیار بالاست.

به گفته این استاد دانشگاه ویروس به راحتی توسط یک عطسه و سرفه از طریق چشم، دهان و بینی  خصوصا در محیط های شلوغ  وارد بدن می شود.

طبرسی فلسفه تاکید "در منزل ماندن " در روزهای واپسین سال را جدی بودن ویروس کروید ۱۹ عنوان کرد و گفت: از عقل و منطق به دور است که بدون دلایل بی منطق و واهی خود و عزیزانمان را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرد: در مناطق پرتردد احتمال ۱۰۰ درصدی انتقال ویروس کرونا وجود دارد.

طبرسی با بیان این که بیشترین مراجعان مبتلابه ویروس کوید ۱۹ از محله های تهرانپارس، صادقیه و سعادت آباد هستند خاطرنشان کرد: این آمار نشانگر این است که تجمع زیاد شهروندان به دلیل وجود مراکز خرید و ترددهای غیرضروری، در این مناطق بیش تر از سایر نقاط شهر تهران است.

مبتلایان بی علامت و کم علامت کانون خطر هستند

این متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری خطاب به مسوولان توصیه کرد: بسیاری از مردم این  بحران جدی تلقی نمی کنند و با رفتارهای خود جان خود و دیگران را به مخاطره می اندازند و در ادامه فشار زیادی را به سیستم درمان وارد می کنند به مسوولان توصیه می کنم ضمن اعمال قوانین سخت گیرانه تر تدابیری اتخاذ کنند تا مراکز خرید غیر ضروری تعطیل و ترددها محدود شود.

وی گفت: بیماری کوید ۱۹ بیماری اپیدمیک است به این معنی که تعدادی از افراد مبتلا هستند و چون علامتی از ابتلا ندارند یا علائم خفیف دارند خود را سالم می دانند در صورتیکه همین افراد کم علامت و یا بی علامت کانون خطر هستند و بیماری را به سایرین انتقال می دهند.

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان این که در تمام اپیدمی ها بیشترین مبتلایان بی علامت و یا کم علامت جمعیتی حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر را درگیر کرده اند گفت: طبق شواهد و تحقیقات اولین فردی که در ووهان چین به کرونا مبتلا شد چیزی حدود ۵۰۰۰ نفر را به این ویروس آلوده کرد. این موضوع نشان از حجم بالایی انتشار این بیماری دارد.

وی تاکید کرد: طبق مطالعات محققان سراسر دنیا آمار مرگ ومیر این ویروس که پیش از این محققان چینی ۲ درصد می دانستند امروز در دنیا به ۴ تا ۵ درصد رسیده است.

 متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با بیان این که در روزهای اخیر طبق آمار رسمی وزارت بهداشت مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بالاست از بی توجهی مردم، شوخی گرفتن این بیماری، خریدهای شب عید و تلاش برای مسافرت انتقاد کرد و گفت: اطلاعات و امار بیمارستانهای شمال کشور به طور روزانه در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد، این بیمارستانها به هیچ عنوان گنجایش پذیرش بیماران را ندارد و بیماری کرونا به شدت در شمال کشور فعال است.

به گفته این استاد دانشگاه: سفرهای مردم در تعطیلات نوروزی جز این که موجب انتشار بیشتر بیماری در سطح کشور، افزایش مرگ و میر و تحمیل فشار بیشتر به سیستم درمان و بهداشت شود، هیچ آورده دیگری ندارد.

وی با اشاره به این که قریب به یک ماه است که مردم و سیستم بهداشت و درمان درگیر اپیدمی  ویروس کرونا هستند، بهترین روش قطع زنجیره این بیماری را ماندن در خانه دانست.

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به این سوال که مردم بر این باورند که از حجم بیماری کاسته شده توضیح داد: مردم باید یا به آمارها اعتماد کنند یا آن را کتمان کنند. پیش از این حواشی ایجاد شده بود که وزارت بهداشت آمار واقعی را ارائه نمی دهد و امروز که که آمار مبتلایان به رقمی بالای ۱۵۰۰ رسیده باز عدهای مطالب دیگری را منتشر می کنند.

طبرسی گفت: به هیچ عنوان حجم مبتلایان روند نزولی ندارد و مطمئن هستم اگر مردم همچنان توصیه ها را جدی نگیرند این آمار روز به روز بیشتر هم  خواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که اگر در روزهای آینده رفتارهای مردم تغییر نکند صد در صد حجم مبتلایان و تلفات بیشتر خواهد شد هشدار داد: هیچ کسی بهتر از خودمان نمی تواند به ما کمک کند. مردم نباید صرفا خواسته های  خود از دولت و سیستم بهداشت مطالبه کنند بلکه وظیفه بخشی از قطع این زنجیره به عهده فرد فرد مردم جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این که بسیاری از فعالیت ها و کارهای غیرضروری را می توان به زمان دیگری موکول کرد یادآور شد: این موضوع که اعلام می شود ۸۰ درصد بیماران بدون علامت هستند یا به راحتی این بیماری را پشت سر می گذرانند واقعی است ولی در عین حال توجه داشته باشید که ۲۰ درصد هم علائم خطرناک دارند و از مجموع بیمارانی  که در ICUبستری می شوند فقط ۵۰ درصد شانس زنده ماندن دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی؛ طبرسی  درخاتمه خاطرنشان کرد: اگر مردم نسخه  کلیدی و آسان درمنزل بمانید را رعایت کنند مطمئنا تا دوهفته دیگر خبرهای خوشی به گوشمان خواهد رسید در غیر اینصورت با تلفاتی زیاد و غیر قابل شمارش از این اپیدمی خارج می شویم.

بهبودی بیمار کرونایی۸۷ ساله در قزوین

 در قزوین، بیمار ۸۷ ساله تاکستانی که به علت بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان شفا تاکستان بستری شده بود توانست این ویروس را شکست دهد و صبح امروز پس از بهبودی کامل از بیمارستان‌ ترخیص شد.

محله پاک در تبریز نداریم/ عده‌ای آمار مرگ و میر را باور نکرده اند/ تعداد مبتلایان در آذربایجان شرقی به ۶۲۹ نفر رسید

محمد حسین صومی با اشاره به برخی محلات تبریز که کرونا در آنها شیوع بیشتری دارد، اظهار کرد: محلات خلیل آباد، یکه دکان، مارالان و لاله جزو محلات پر شیوع هستند و البته ما محله‌ای در تبریز نداریم که پاک باشد.

وی در ادامه از مثبت شدن نتیجه تست کرونای ۴۹ درصد مراجعان تا بیست و هشتم اسفند ماه خبر داد و گفت: نتیجه تست ۵۸ نفر مثبت بود و کاهش آمار در یک روز به معنی موفقیت در کنترل بیماری نیست.

وی، تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی را ۶۲۹ نفر و تعداد فوتی‌های استان را ۵۹ نفر عنوان کرد و افزود: چهار نفر از فوتی‌ها به مدت ۱۵ روز در بیمارستان بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: به نظر می‌رسد هنوز تعدادی از افراد اخبار و آمارها را باور نکرده‌اند، یکی از مبتلایان به کرونا در کره جنوبی سبب ادامه زنجیره انتقال کرونا تا ۱۰۲۵ نفر شده بود.

 صومی، بیان کرد: در ابتدا تعداد مبتلایان به کرونا در کره‌ جنوبی ۳۰ نفر بود که بعدها پزشکان به یکباره متوجه افزایش ناگهانی آمارها شدند و بررسی‌ها نشان داد که فردی که سی و یکمین مبتلا بوده، باعث تداوم زنجیره انتقال کرونا تا ۱۰۲۵ نفر شده است.

صومی، گفت: بنابراین افرادی که در مراسمی مانند چهارشنبه سوری یا مکان‌های پر رفت و آمد و دید و بازدیدهای عید حضور پیدا می‌کنند، هم سلامتی خود و هم سلامتی دیگران را به خطر می‌اندازند.

وی اضافه کرد: تاکید ما این بود که کسی به شهر ما سفر نکند، اما عده‌ای با عمل نکردن به توصیه‌ها اقدام به این کار کرده‌اند، تقاضا می‌کنیم مهمانان بیرون نروند و در خانه بمانند.

پست‌های نمایندگان مجلس درباره کرونا واکنش منفی مخاطبان را به‌دنبال داشت

 ویدئوی صحبت‌های رئیس شورای ملی فضای مجازی امروز توسط پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده است. در این ویدئو ابوالحسن فیروزآبادی (رئیس شورای ملی فضای مجازی) می‌گوید: گروهی از معاندین و دشمنان نظام  در فضای مجازی ترروهای را انجام می‌دهند اما بخشی از این مطالب منفی در داخل تولید می‌شود که متاسفانه تعداد آن کم نیست از ابتدای اسفند تا امروز حدود ۲ هزار تکذیبیه از طرف دولت در تلگرام درباره کرونا درج شده است که حدود ۱۰ میلیون بازدید داشته است.

وی ادامه داد: روسای داشنگاه علومی پزشکی حدود ۱۰۵ هزار پست در تلگرام داشتند که ۵۷۶ میلیون بازدید داشته است در اینستاگرام حدود ۱۰۰۰۰پست منتشر شده که بیش از ۶ میلیون لایک خرده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس ۱۶۸پست را در اینستاگرام منتشر کردند که فقط ۶۰ هزار لایک خورده است و این پست‌ها اثر منفی در جامعه داشته است.

وی ادمه داد: اینکه شبکه‌های معاند در مسئله کرونا بازیگر اصلی هستند، درست نیست و اگر خودمان  درست عمل کنیم و درست کنترل کنیم مشکلی بوجود نمی‌آید.

جلسه سران قوا با روسای کمیته ملی مبارزه با کرونا برگزار شد

صبح امروز جلسه سران قوا با روسای کمیته‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد.

بستری ۳۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های تهران/۶۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند

 انوشیر‌اون محسنی بندپی در جلسه فوق العاده پیشگیری و مقابله با کرونا استان تهران که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به رشد بیماری کرونا اظهار داشت: عدم تردد و مسافرت غیرضروری باید توسط مردم جدی گرفته شود تا به قطع زنجیره این بیماری کمک کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰۰ بیمار بستری در بیمارستان های دولتی و ۴۰۰ بیمار در بیمارستان بقیه الله داریم که از این تعداد ۶۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

استاندار تهران با اشاره به دو نظریه جهت مقابله با این بیماری عنوان کرد: هر چه درک جامعه از خطرات این بیماری افزایش پیدا کند در کاهش شیوع، اثرات مثبتی دارد ضمن اینکه باید پشتیبانی از دانشگاه های علوم پزشکی صورت گیرد و مشوق هایی برای کادر درمانی لحاظ شود.

محسنی بندپی سپس گفت: باید کنترل های بیشتری لحاظ شود تا بتوانیم چرخه انتقال بیماری را متوقف کنیم از اینر‌و علاوه بر تب سنجی در مبادی ورودی شهرها باید اقدامات دیگری به تناسب وضعیت هر استان درنظر گرفته شود.

ارائه خدمات درمانی به اتباع غیرمجاز

 مردم خیلی توصیه ها را رعایت نمی‌کنند

«عیسی فرهادی» فرماندار تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: امیدواریم در این دو هفته تعطیلی مردم رعایت کنند تا وضعیت بهتر شود. بیماری کرونا هیچ درمانی جز رعایت مردم ندارد.

وی ادامه داد: اگر مردم رعایت کنند تا زنجیره انتقال قطع شود، بیماری فروکش خواهد کرد، اما می بینیم که مردم خیلی رعایت نمی کنند. بارها و بارها به مردم هشدارهای لازم داده شده و از آنها خواسته شده است در خانه هایشان بمانند، چراکه تنها چاره درمان این بیماری حضور مردم در خانه هایشان است.

فرماندار تهران درباره مبادی ورودی شهر تهران گفت: نیروی انتظامی و هلال احمر در این مبادی حضور دارند و مسافران را کنترل کنند همکاری مردم خوب است، اما بیشتر از این ما انتظار همکاری داریم. اگر شایعه شود که یک پاساژ یا نانوایی بسته شده باعث نگرانی در میان مردم می شود، ما می خواهیم این مکان ها باز باشد، اما مردم در صورت ضرورت در خیابان ها حضور داشته باشند. وقتی مردم رعایت نکنند، آمار مبتلایان بالا می رود و همه ضرر می کنند. 

او در پاسخ به این سوال که اتباع خارجی غیرمجاز چنانچه بیمار شوند از ترس رد مرز شدن به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند، آیا امکانی برای درمان این افراد وجود دارد که بدون واهمه از رد مرز شدن به مراکز درمانی مراجعه کنند؟ خاطرنشان کرد: اتباع خارجی غیرمجاز هم مانند افراد ایرانی می مانند و می توانند در خانه مانده و خودشان را قرنطینه کنند، اما چنانچه بیماری شان شدت گرفت هم برای مراجعه به بیمارستان و مرکز درمانی مشکلی ندارند و به همه خدمات ارائه می شود بدون اینکه از فرد سوال شود که به صورت مجاز در کشور حضور دارد و یا غیرمجاز.

وی درباره کودکانی که پدر و مادر هر دو به بیماری کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری می شوند و کودک بدون سرپرست باقی می ماند، تکلیف این کودک چه می شود؟ گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر این موضوع نداشته ایم، اما اگر چنین مواردی باشد وظیفه بهزیستی است که در خصوص نگهداری این کودک به صورت موقت اقدام کند. 

کرونا برای تمام کشورهای درگیر آن نگران‌کننده است

شرایط غیرعادی باید برای مردم محرز شود

«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح اظهارات خود مبنی بر اینکه آمار کرونا در ایران نگران‌کننده است و ما هر ساعت 3 نفر را از دست می‌دهیم و 43 نفر ابتلای جدید داریم، گفت: این به معنای آن نیست که ویروس کرونا در ایران رفتار متفاوتی دارد نسبت به آنچه در ووهان چین مشاهده کردیم. البته کرونا وضعیتی بحرانی محسوب می‌شود، کسی نمی‌خواهد شرایط را عادی جلوه بدهد. ما تنها آنچه هست را بیان می‌کنیم تا شرایط غیرعادی برای مردم محرز شود. 

وی افزود: اینکه می‌گوییم اوضاع نگران‌کننده است، اینگونه استنباط نشود که رفتار کاملا متفاوت یا شدیدتری از  ویروس را در کشور شاهد هستیم. کرونا نگران‌کننده است، هم برای ما و هم برای تمام کشورهایی که گرفتار آن هستند. همین آمار از ابتلا و مرگ‌و‌میر در کشورهای دیگر وجود دارد و همین دلواپسی را از مسئولان آن‌ها شاهد هستیم. 

گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداشتیم

حفظ سلامت دانش‌آموزان از آموزش به آنها مهم‌تر است

«محمدرضا سیفی» مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا مورد مشکوک به کرونا ویروس در میان دانش‌ آموزان مشاهده شده است؟ گفت: هیچ موردی در رابطه با کرونا در بین دانش آموزان عشایری، مناطق محروم، راه دور و کمتر توسعه یافته نداشتیم و چیزی تحت عنوان این که دانش آموزی مبتلا به کرونا باشد، گزارش نشده است.

وی در ادامه به مقایسه آموزش حضوری و مجازی پرداخت و گفت: من به طور کل مخالف آموزش از راه دور برای دانش آموزان دوره تحصیلی ابتدایی هستم، زیرا حدود صد و پنجاه هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی داریم که به نظرم آنها باید با توجه به شرایط فعلی دانش آموزان از لحاظ تربیتی با معلم از نزدیک رو در رو شوند.

سیفی خاطر نشان کرد: من با اینکه آموزش از طریق فضای مجازی یا کلاس‌های مجازی به دانش آموزان دوره ابتدایی ارائه شود، موافق نیستم. چیزی که اکنون شاهد آن هستیم مکمل آموزش است وگرنه اصلا آموزش به این شیوه نیست.ما حتی برای دانش آموزان عشایری هم تا به الان آموزش از راه دور را استفاده نکردیم و به هیچ عنوان مایل نیستیم، این اتفاق بیافتد، زیرا معتقدیم دانش آموز عشایری در مناطق سخت گذر و دور افتاده به معلمی نیاز دارد که اطلاعات بسیار خوب داشته و همه جانبه باشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان عشایری به معلمان جامع الشرایط  نیاز دارند، گفت: دانش آموزان عشایری باید معلم جامع الشرایط داشته باشند که تحت عنوان بهیار، معلم ورزش، هنر و مروج کشاورزی فعالیت کند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر معلم جامع الشرایط برای دانش آموزان عشایر داریم؟ گفت: خیر، اما طرحش را داده‌ایم تا با کمک وزارتخانه‌های دیگر بتوانیم معلم‌هایی در نقش بهیار سلامتی، مروج کشاورزی و همچنین نقش نگهبان آثار باستانی داشته باشیم.

سیفی درباره وضعیت دانش آموزانی که در عشایر فاقد شبکه آموزش هستند، گفت: ما مناطقی که پوشش تلویزیونی ندارند را شناسایی کردیم؛ به عنوان مثال در یکی از مناطق استان خراسان شمالی پوشش تلویزیونی شبکه آموزش برای دانش آموزان وجود ندارد که بنا شد، مطالب آموزشی از طریق شبکه‌های استانی پخش شود. همچنین مشخص کردیم چه مناطقی فاقد اینترنت هستند و به آن دسترسی ندارند تا به آنها بسته‌های آموزشی مکتوب ارائه یا از طریق رادیو درس داده شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در پایان اظهار داشت: در میان اینها مهم‌تر از هر چیزی سلامت دانش آموزان است و تاکید داشته‌ایم دانش آموزان عشایر به داخل چادرها نروند؛ یا حتی معلمان آموزشی و تربیتی یا داوطلبانی که می‌خواهند به این مناطق و زیر چادرهای عشایری بروند، حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند. از طرفی لازم است که از سطح سواد والدین و خانواده‌ها برای آموزش به دانش آموزان استفاده شود. در هر صورت تلاش ما حفظ سلامت دانش آموزان است، زیرا سلامت آنها از آموزششان مهمتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز