خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه ۱۴ بندی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۱۴۵

ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، اطلاعیه‌ای مشتمل بر 14 بند را برای نصب در مبادی ورود خروج مسافران ابلاغ کرد. لازم به ذکر است که این نکات باید بوسیله بنرهای بزرگ در معرض دید مسافران قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا، بنا بر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با کرونا، با توجه به اهمیت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، اطلاعیه‌ای صادر کرد که می‌بایست در مبادی عبور و مرور رعایت شود، لازم به ذکر است که این بندها می‌بایست در  داخل و خارج پایانه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، ایستگاه‌های اخذ عوارض بین جاده‌ای و پلیس راهنما نصب گردد، به وسیله بنرهای بزرگ در معرض دید قرار بگیرند. این اطلاعیه شامل 14 بند در دو سروصل است. 

این نکات به شرح ذیل ابلاغ شد؛ 

برای اجرای طرح بسیج جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توسط مسافران باید موارد زیر عملیاتی گردد؛

*تأمین و تحویل حدود ۶۰۰۰ دستگاه تب سنج توسط وزارت صمت، برای استان های اولویت دار از نظر جمعیت و مبتلایان، حداقل به ۲۵۰۰ دستگاه نیاز است.

* پیش بینی مراکز قرنطینه برای نگه داری افراد مشکوک شناسایی شده در ایستگاه های ایست و کنترل پلیس راه توسط نیروی انتظامی

* تأمین نیروی انسانی آموزش دیده برای تب سنجی و بررسی وضعیت سلامت مسافران با همکاری نیروهای بسیج و هلال احمر 

* پیگیری دقیق از وضعیت سلامت مسافران توسط نیروهای بسیج و در صورت تشخیص به ابتلا، ارجاع آنان به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب (۱۶ و ۲۴ ساعته) و بیمارستان ها

* تدوین برنامه عملیاتی توسط نیروی انتظامی با رعایت ملاحظات انتظامی و ترافیکی و جلوگیری از ازدحام جمعیت، ایجاد ترافیک و نارضایتی مردم

* تأمین و تحویل لوازم بهداشتی خود مراقبتی نیروهای درگیر اجرای طرح در ایستگاه های ورود و خروج به شهرها (این نیروها فقط وظیفه امنیتی و انتظامی دارند و اقدامات بهداشتی از عهده آنها خارج است)            

* انجام عملیات روانی و اطلاع‌رسانی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و سایر رسانه‌های جمعی به منظور همراه نمودن مردم و تحقق هدف جلوگیری از انتشار بیماری از طریق مسافران.

محدودیت های خروج از شهرهای با کانون فعال همه گیری؛

*توصیه به تمام شهروندان برای جلوگیری از سفرهای غیرضرور

*توصیه اکید به تمام کسانی که اجبار به سفر ضروری دارند برای ثبت نام در سامانه Salamat.gov.ir و اطمینان از سلامت خود و همراهان و نداشتن علائم مشکوک به ابتلا به بیماری (تب، لرز، گلودرد، سرفه و تنگی نفس) پیام ارسالی از سوی درگاه مبنی بر سلامت فرد باید بر روی تلفن همراه فرد قابل رویت باشد.

*اطلاع رسانی توسط تمامی رسانه های ارتباط جمعی به همه شهروندان در مورد محدودیت های تردد بین شهری در مبادی ورودی و خروجی شهرها

* ارزیابی وضعیت سلامت مسافران در مبادی خروجی شهرها از طریق تب سنجی و پرسش از وجود علائم شبه آنفلوآنزا و ثبت در سامانه فوق

* جلوگیری از خروج مسافرانی که در ارزیابی، تب بالای 37.8 درجه یا سایر علائم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ (سرفه و تنگی نفس) دارند.

* ارجاع افراد تب دار و مشکوک به بیماری (ارائه برگ ارجاع) به مراکز خدمات جامع منتخب (۱۶ و ۲۴ ساعته) و   بیمارستان های شهر مبدأ به منظور ارزیابی بیشستر افراد و مراقبت و درمان ضروری (باید فهرست این واحدها به همراه آدرس در اختیار کمپین و تیم انتظامی قرار بگیرد)

* اطلاع رسانی به مسافران مبادی خروجی که در مبادی ورودی شهرهای مقصد نیز مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند و در صورت ضرورت، به مکان های تعیین شده برای قرنطینه معرفی می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز