خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

سیلاب‌های بهار امسال به هیچ وجه در ابعاد سال گذشته نیست/ روز یکشنبه در کل کشور بارش‌های مساعد و خوبی را خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۱۲۶

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، گفت:‌ به هیچ عنوان سیلاب‌های بهار سال گذشته را تجربه نمی‌کنیم. سال گذشته تا ۲۰۰ میلی‌متر بارش داشتیم و حداکثر بارش بهار سال جدید از ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر خواهد بود.

«صادق ضیائیان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه فروردین سال جدید، سیلاب‌هایی در ابعاد آنچه در سال پیش داشتیم را تجربه خواهیم کرد، گفت: به هیچ عنوان این ادعا صحت ندارد. آنچه پیش‌رو داریم، مخاطره‌آمیز است، اما در آن ابعاد نخواهد بود. سال پیش شاهد بارشی با میزان ۲۰۰ میلیمتر بودیم، در حالی که بیشینه‌ی بارشی بهار سال جدید در نهایت ۵۰ میلیمتر خواهد بود. 

وی در ادامه افزود: اگر سازمان هواشناسی اخطاریه اعلام می‌کند، به موازات بارش پیش‌رو است. اخطاری جهت آمادگی دستگاه‌ها برای پیشگیری از صدمات احتمالی صادر می‌شود. اخطاریه‌ها بر مبنای میزان بارشی که در روزهای آینده داریم، صادر شده‌اند. البته روز یکشنبه کل کشور بارش‌های مساعد و خوبی را خواهد داشت. 

ضیائیان بیان کرد: طبق نقشه‌ها، حداکثر بارش‌ها در مناطق درگیر (خوزستان و شاخه‌های منتهی به این استان) حداکثر ۳۰ میلیمتر است. ما نگرانیم که در غرب هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان در روز یکشنبه سیلاب داشته باشیم که وزارت نیرو ابراز کرده است که جای نگرانی وجود ندارد، اما سازمان هواشناسی احتمال می‌دهد به دلیل سیلاب‌های سابقی که منجر به لبریز شدن سد‌ها شده است، خطری متوجه منطقه باشد. 

وی در ادامه گفت: مناطقی که سال گذشته درگیر سیلاب‌های شدید بودند، مناطقی که عمدتا در نواحی لرستان بود، حداکثر ۳۰ میلیمتر بارش خواهند داشت. البته ممکن است نقشه‌ها تا چند میلیمتر تغییر کنند، اما آن ابعادی که اظهار شده است، یعنی آنچه بهار سال گذشته تجربه کردیم، از نظر ما باطل و مردود می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز