خبرگزاری کار ایران

براساس نظرسنجی ایسپا؛

کاهش درآمد ۷۰ درصد مردم تهران در پی شیوع کرونا/اعتماد مردم به رسانه‌ها در اعلام آمار متوفیان کرونا افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۱۳۷

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از کاهش درآمد ۷۰ درصد مردم تهران در پی شیوع کرونا براساس نظرسنجی ایسپا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری مجازی شهرداری که بمنظور تشریح اقدامات شهرداری تهران در پی شیوع کرونا برگزار شد با اشاره به دو نظرسنجی که پس از شیوع کرونا از شهروندان تهرانی انجام شده است، گفت: دو نظرسنجی در بازده زمانی دو هفته از شهروندان تهرانی انجام شد. براساس نظرسنجی دوم هنوز نیمی از مردم ترس از ابتلا به کرونا ندارند و این نکته مهمی است. اگرچه که بیش از ۹۰ درصد مردم اعلام کرده اند که قصد سفر ندارند و خیلی ها خودشان را قرنطینه کرده اند، اما اینکه در خانه خودشان نمی مانند نیز یک مساله است. 

او با بیان اینکه بخشی از این مساله به دلیل ملاحظات معیشتی است گفت: ۷۰ درصد مردم تهران در این نظرسنجی گفتند که درآمدشان در دوره شیوع کرونا کاهش یافته است و چه در طی دوره شیوع کرونا و چه در دوره پساکرونا با مساله معیشتی روبرو هستند. 

معاون شهردار تهران تصریح کرد: نکته مهم در این نظرسنجی این است که میزان دسترسی مردم به مسائل بهداشتی و پیشگیری، میزان اعتماد مردم به رسانه در آمار متوفیان کرونا و میزان رضایت مردم از عملکرد دولت در این ده روز در مجموع ۱۵ درصد افزایش یافته است.

او تاکید کرد که این یک مساله مهم است که مردم هنوز در خانه ماندن را به در خانه خود ماندن تعبیر نکرده اند و گفت: افراد باید در خانه خودشان بمانند، مگر برای ضرورت بیرون بروند. هنوز برای اولین روز نوروز نگران هستیم. مردم به صورت سنتی به زیارت می روند، در پنجشنبه آخر سال به زیارت اهل قبور می روند و چهارشنبه سوری نیز در پیش است و اینها مسائل اصلی هستند که برای شکستن زنجیره انتقال کرونا باید به آنها توجه کرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: هنوز بخشی از مردم این ماجرا را به آن اندازه که خطرناک است جدی نگرفته اند و همه تلاش همکاران ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی این است که فضا برای مردم حالا که در خانه نشسته اند به گونه ای باشد که حداکثر شادی و فراغت و حداقل افسردگی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز