خبرگزاری کار ایران

شناسایی۲۰۸۲ مسافرِ مشکوک در مبادی ورودی استان ها

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۸۶۸

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از غربالگری ۱.۵ میلیون مسافر در مبادی ورودی شهرها خبر داد و گفت: ۲۰۸۲ مورد مسافر مشکوک به گیت های دانشگاه علوم پزشکی در ورودی استان ها معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن سبحانی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر درباره اقدامات غربالگری در مبادی ورودی شهرها توسط نیروهای هلال احمر گفت: کار ما غربالگری اولیه است. اکیپ هایی از تیم های داوطلبی و جوانان در مبادی ورودی شهرها مستقر هستند و خودروهایی که مراجعه می کنند را بررسی می کنند اگر علائمی در مسافران مشاهده شود به گیت های دانشگاه معرفی می شوند و اقدامات تخصصی در آن جا بر روی مسافران انجام می شود. 

وی درباره تولید ملزومات بهداشتی توسط هلال احمر تصریح کرد: برخی از شرکت های تولیدی هلال احمر که تا پیش از این بحران ملزومات پزشکی تولید می کردند با شروع این بحران خط تولید آنها را به سمت ملزومات حفاظت فردی تغییر دادیم و در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار ماسک در دو شرکت سها یک و سها دو و ۱۵ هزار گان در کارخانه نساجی که تا پیش از این چادرهای هلال احمر را تولید می کرد، تولید می کنیم.

سبحانی خاطرنشان کرد: بسیاری از امدادگران ما برای بحث حوادث آموزش دیده اند و در زمینه بحث غربالگری از جوانان و داوطلب استفاده می کنیم و ۴۷۱ پست غربالگری در مبادی ورودی شهرها مستقر کرده ایم و  ۳۲۰۰ نفر در این پستها فعالیت می کنند تاکنون نیز ۱.۵ میلیون مسافر غربالگری شده اند که ۲۰۸۲ مورد مشکوک مشاهده شده که به گیت وزارت بهداشت معرفی شده اند. 

وی درباره استقرار آمبولانسهای هلال احمر در طرح غربالگری وزارت بهداشت گفت: هلال احمر قرار است طرح غربالگری که از روز گذشته توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده است ۳۴۳ پست در ۱۳ استان مستقر کند و ۱۴۴۹ نفر در هر استان به همراه یک آمبولانس و یا یک خودروی امدادی مستقر می شوند.

سبحانی خاطرنشان کرد: هلال احمر ۳۷ داروخانه در سطح کشور دارد و از همان اول ذخیره خوبی از برخی ملزومات از داروها و مواد  ضدعفونی داشتیم اما حجم تقاضا زیاد بود و تلاش می کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم. در خصوص داروی تامیفلو نیز ثبت سفارش کردیم که تا دو الی سه روز دیگربه دستمان خواهد رسید. 

وی درباره اعتراضا داروخانه ها در قم به داروخانه های هلال احمر گفت: ما به انجمن داروسازان ارادت داریم داروخانه های هلال احمر موانعی را برای بخش خصوصی ایجاد نمی کند .ما به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیستیم و بیشترین حجم نسخ بیمه ای را داریم که خیلی از داروخانه های خصوصی نمی تواند این گونه فعالیت کنند. ما بازوی کمک وزارت بهداشت در تامین ملزومات دارویی مردم هستیم شاید این گلایه گذاری ها در حال حاضر خوب نباشد و امیدواریم با دوستان به تفاهم برسیم.

سبحانی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا قرار شد ۱۰ هزار تخت برای دوران نقاهت بیماران راه اندازی شود ما در استان های گلستان اصفهان و تهران تعدادی تخت تجهیز کردیم که پذیرش بیمار کرده اند و به تناسب استان هایی که درگیری بیشتری دارند تجهیز می کنیم. برنامه های ما هماهنگ با ستاد ملی کرونا است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز