خبرگزاری کار ایران

زالی هشدار داد:

افزایش شیوع کرونا در شهر تهران/حضور مردم در سطح شهر کار را سخت‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۲۰۶

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران آخرین مصوبات این ستاد را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی درباره مصوبات امروز جلسه فرماندهی مدیریت کرونا در تهران گفت: تاکید ما همچنان بر آگاهی‌رسانی و ارائه آموزش‌های لازم به مردم است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت شبکه‌های بهداشت استان تهران بویژه مراکز جامع سلامت برای افزایش بیماریابی و پیگیری بیماران بستری شده از اهداف اصلی ماست. نکته مهم آن است که بتوانیم با مجموع بیماریابی و پیگیری بیماران یا بهبودیافتگان احتمال بروز بیماری را کاهش دهیم.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه هنوز هم شاهد سطح قابل قبولی از مداخلات درباره تعطیلی مراکز غیرضروری اعم از اداره‌ها و سایر مراکز نیستیم، گفت: همچون سنوات گذشته هفته پایانی سال هفته پر کاری نبود. از مسئولان می‌خواهیم تذکرات را جدی گرفته و فعالیت‌ها در ادارات و ... را به حداقل برسانند. البته مراکز اصلی شهر مانند پمپ بنزین‌ها، آتش‌نشانی‌ها، مراکز ارائه‌دهنده خدمت درمانی فعال هستند.

زالی با بیان اینکه اگر بخواهیم با همین ریتم حضور مردم در سطح شهر پیش برویم کنترل بیماری برای ما بسیار سخت خواهد بود، متذکر شد: طبق هشداری که از روزهای قبل دادیم این بیماری در شهر تهران می‌تواند رو به افزایش بگذارد. پس تنها راه کنترل بیماری و کاهش فشار به کادر درمانی، کاهش حضور مردم در شهر است. تصاویری که از کشورهایی چون کره جنوبی به دست ما رسیده نشان‌دهنده افزایش تداخلات و کاهش بسیار چشمگیر حضور مردم در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم ما هم در شهر تهران و کل کشور شاهد کمرنگ‌تر شدن حضور مردم در سطح شهر باشیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم برخی کارها مانند چهارشنبه‌سوری برگزار نشود یا جلوی این رفتارها که ممکن است سبب افزایش بیماری در هفته پایانی سال شود گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز