خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

استمرار فعالیت‌های پرورشی در ایام تعطیلی مدارس با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۰۶۰

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از استمرار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در ایام تعطیلی مدارس با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، اظهارکرد: این معاونت با رویکرد مدرسه محوری و تمرکز بر مربی پرورشی و استفاده از ظرفیت معلمان مدارس و هسته‌های مشاوره مناطق برنامه‌ریزی‌های متعددی را انجام داده است تا از طریق فضای مجازی و بستر رسانه‌ای استان‌ها و شبکه‌های اجتماعی موجود فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در شبکه بزرگ دانش آموزی برنامه‌ریزی و اجرا شود، چرا که مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت هرگز از جریان نخواهد افتاد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و نگرانی‌های ایجاد شده در حوزه تحصیلی و تربیتی، بیشترین تمرکز و حجم فعالیت های این حوزه معطوف به مشاوره تحصیلی و تربیتی است

کاظمی دادمه داد: دربخش فعالیت‌های مشاوره‌ای با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی(اضطراب و استرس) در دانش آموزان، طرح پیام مشاور و صدای مشاور جهت مشاوره تحصیلی و تربیتی آغاز به کار کرده است.

وی با تشریح طرح پیام مشاور، تصریح کرد: در این طرح مشاوران مدارس هر روز پیام‌ها و کلیپ‌‌های تربیتی چند دقیقه‌ای کوتاه در گروه‌های مدرسه بارگذاری می‌کنند و تلفن‌های مراکز هسته‌های مشاوره به اطلاع همه دانش آموزان و اولیا آنها می‌رسد تا در صورت نیاز از طریق تلفن به مشکلات تحصیلی و تربیتی دانش آموزان رسیدگی شود.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش خود مراقبتی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی استان قم در 321 مدرسه این استان در کنار برخی فعالیت‌های دیگر انجام شده است.

وی شاخص‌ترین برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز را استفاده از فضای مجازی برای حفظ جز 30 قرآن کریم عنوان و اعلام کرد: این طرح ملی با شعار هر روز یک صفحه قرآن با بارگذاری در فضای مجازی،  نگارش و ارسال احادیث به صورت مجازی و همچنین برگزاری مسابقه قرآنی شوق تلاوت به صورت مجازی و بارگذاری تلاوت دانش آموزان در فضای مجازی اجرا شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: از آنجایی که فرهنگیان عزیز نیز در این امر مهم سهیم باشند آزمون ضمن خدمت نمازشناسی ویژه فرهنگیان شرکت کننده در اجرای طرح  سراسری نماز شناسی برگزار می‌شود  و آیات، احادیث و سور موثر در دفع بلایا نیز برای فرهنگیان ارسال می‌شود.

وی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های پرمخاطب عنوان و اظهار کرد: در این حوزه راه اندازی #پویش_در_خانه_بمانیم توسط اعضای تشکل‌های دانش آموزی،  استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا در اطلاع رسانی دانش آموزان، سازماندهی فرماندهان حوزه‌ها و گروه‌های جهادی استان‌ها برای ضد عفونی کردن مدارس،‌ هماهنگی با شبکه‌های امید، آموزش و رادیو نمایش برای تولید برنامه با محوریت اوقات فراغت به صورت روزانه در قالب 45 برنامه با محتوای اطلاع رسانی، سرگرمی، آموزشی، مهارت افزایی و فرهنگی هنری و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی مرحله مدرسه‌ای جشنواره دانایی توانایی را خواهیم داشت.

کاظمی خاطرنشان کرد: در کنار همه این فعالیت‌ها و فعالیت‌های بسیاری دیگر از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی و جمعیت جوانان هلال احمر نیز بهره می‌بریم که گزارش عملکرد این تشکل‌ها نیز توسط مسئولان مربوط منعکس خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز