خبرگزاری کار ایران

جهانپور خبر داد:

۸۸۱ مورد جدید ابتلا به کرونا/ مازندران در صدر استان‌های درگیر

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۹۹۸

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ۸۸۱ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: ۸۸۱ مورد جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته تشخیص بیماری کووید ۱۹ داشتیم و در کل موارد تشخیص داده شده و مسجل آزمایشگاهی در کشور به ۸۰۴۲ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: درروزهای گذشته تعداد بهبودیافتگان روند صعودی داشته و ۲۷۳۱ نفر تا ظهر امروز بهبود یافته‌اند. از مردم استدعا می کنم در منزل بمانند و هفته های آینده نیز ممکن است این روند در خانه ماندن ادامه داشته باشد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: استان تهران بیشترین تعداد مبتلایان را دارد. ۲۱۱۴ نفر در تهران مبتلا هستند. مازندران نیز تقریبا خودش را به صدر جدول رسانده و ۸۸۶ مورد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ دارد. قم ۷۵۱ مورد، گیلان ۵۲۴ مورد، مرکزی ۴۱۶ مورد، سمنان ۲۲۱ مورد، قزوین ۲۵۷ مورد، گلستان ۱۷۶ مورد و فارس ۱۵۱ مورد تا امروز مبتلا به بیماری کووید ۱۹ داشته‌اند. ما امسال عیدی شبیه نوروزهای گذشته نخواهیم داشت و این توصیه ها همچنان باقی است.نباید رسومات عادی و رایج سال های گذشته ادامه داشته باشد و نوروز امسال کاملا متفاوت خواهد بود.

 وی افزود: ۵۴ نفر جان خود را  از دست داده اند و در مجموع آمار جان باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، ۲۹۱ نفر گزارش شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت:  آمار مسمومیت‌های الکلی در استان خوزستان، همچنان 3 برابر مبتلایان به کرونا ویروس است.

وی در پایان اظهار کرد: خبر خوش ما این است که امکاناتی برای مقابله با کرونا تدبیر شده است تا افرادی که ترخیص می‌شوند یا نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی ندارند، با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌های دولتی و مراکز مهمان‌پذیر در این مراکز مستقر شوند. این سبب می‌شود افراد تا پایان دورانی که امکان انتقال ویروس به دیگران را دارند، در جامعه حضور نیابند.این مراکز در سه استان با ابتلای بالا تعبیه شده‌اند و بزودی در استان‌های دیگر نیز راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز