خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

شناسایی روزانه محموله‌های مرتبط با احتکار دستکش و مواد ضدعفونی کننده در فضای مجازی/ مردم کلاهبرداری سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به اسم تست کرونا را اطلاع دهند

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۸۳۶

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی روزانه چندین مورد محموله مرتبط با احتکار اجناسی مانند دستکش‌های یکبار مصرف، مواد ضدعفونی کننده و ماسک خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات پلیس فتا در برخورد با جرائم فضای مجازی گفت: هر موردی که در فضای مجازی مربوط به حوزه استحفاظی پلیس فتا تهران باشد به محض شناسایی برخورد و با هماهنگی مرجع قضایی نسبت به شناسایی و دستگیری اقدام می‌کنیم. همچنین چنانچه جنس احتکار شده و یا خارج از قیمت تعیین شده در بازار باشد نسبت به توقیف اجناس اقدام خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: روزانه چندین مورد محموله‌های مرتبط با احتکار اجناسی مانند دستکش‌های یکبار مصرف، مواد ضدعفونی کننده و ماسک را شناسایی و توقیف و به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مواردی که در سایت‌ها و کانالها در فضای مجازی مجرمانه شناخته شود اقدامات قانونی نسبت به آنها صورت خواهد گرفت. 

سرهنگ کاظمی درباره کانال ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغاتی درباره داروهای ضد کرونا انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: هفته گذشته یک مورد از کانال‌ها که اقدام به فروش داروهایی برای درمان کرونا کرده بود شناسایی و نسبت به دستگیری آن اقدامات لازم انجام شد. مواردی که در این خصوص شناسایی می شوند سریعا به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی کلاهبرداری های اینترتی نیز افزایش یافته است یا خیر؟ گفت: در این مدت مورد خاصی در زمینه کلاهبرداری‌های اینترنتی نداشتیم. 

 رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره احتمال کلاهبرداری از طریق برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تست کرونا هشدار داد، و گفت: شهروندان اگر با چنین مواردی برخورد کردند سریعا به پلیس 110 اعلام کنند تا ماموران کلانتری به محل اعزام شوند. همچنین اگر کسی از طریق این اپلیکیشن‌های کلاهبرداری به درب منازل آنها مراجعه کرد سریعا با پلیس تماس بگیرند و تنها به اطلاعیه‌هایی که از طریق سازمان‌های دولتی داده می شود، توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز