خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تدبیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ارائه دروس عملی در آموزش‌های مجازی

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۲۳۱

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدبیر این دانشگاه برای ارائه دروس عملی در آموزش‌های مجازی را تشریح کرد.

«غلامرضا کیانی» معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آموزش‌های مجازی این دانشگاه گفت: برنامه آموزش مجازی را در فاز یک برای درس‌های نظری آغاز کرده‌ایم. علاوه بر این تمام مجموعه ۱۷۶ دانشکده ما اقدامات اولیه و بارگزاری درس‌ها را در قالب نرم‌افزارهای مختلف و به شکل آنلاین و آفلاین شروع کرده‌اند. اکنون در حال بررسی هستیم که امروز با همکاری دانشگاه پیام نور حدود ۳۰ عنوان درس نظری را به صورت کشوری و به شکل درس‌های مجازی ارائه کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین بررسی می‌کنیم تا بتوانیم آزمون متمرکز کشوری دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را برای تعدادی به صورت مجازی و برای تعدادی دیگر نیز به صورت حضوری برگزار کنیم. منظور از آزمون متمرکز نهایی همان آزمون پایان ترم است و با توجه به اینکه بنا داریم درس‌های نظری را به شکل متمرکز و کشوری برگزاری کنیم، طبعا آزمون آن نیز به شکل متمرکز کشوری خواهد بود.

کیانی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به شرایطی که کشور اکنون با آن مواجه شده مصمم است، اقدمات خوبی را جلو ببرد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: کلاس‌های مجازی کشوری با یک عنوان، سرفصل و استاد مشخص شده‌اند و آزمون آن نیز بر همین اساس خواهد بود، در حال حاضر هر کدام از دانشگاه‌های ما کار خاص خودشان را انجام می‌دهند، ولی بحث آموزش متمرکز کشوری را احتمالا در بستر امکانات دانشگاه پیام نور انجام خواهیم داد که به زودی اخبار تکمیلی آن ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای دروس عملی نیازمند کارگاه چیست؟ گفت: برنامه‌های دروس عملی در فاز یک در دستور کار ما نیست، اما به دنبال نگاه شبیه‌سازی هستیم و برخی از دانشگاه‌های ما نیز این کار را آغاز کرده‌اند، ولی در حال حاضر این مساله به قطعیت نرسیده و در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: ما از همان روزهای اول خبر شیوع کرونا ویروس، بخشنامه آموزش مجازی را ارسال کردیم و دانشکده‌‌های ما از همان روزهای اول آغاز به کار کردند. در حال حاضر نیز آموزش برخی دروس در دانشکده‌های مختلف شروع شده است. به عنوان مثال در سایت دانشکده تبریز و همچنین سایت دانشکده چمران گیلان عنوان دروس و اساتید برای دریافت مطالب درسی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز