خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر تهران تصویب شد؛

افزایش ۲۵ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۶۷

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی بهای خدمات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی بهای خدمات در بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در دستور کار و بررسی تبصره ۲۶ لایحه  بهای خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت. 

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره این تصمیم کمیسیون در مورد بهای خدمات حمل و نقل گفت: کارشناسان کمیسیون حمل و نقل پس از بررسی‌های تخصصی به این نتیجه رسیدند که حدود ۲۵ درصد افزایش بهای خدمات در حوزه حمل و نقل داشته باشیم.

او درباره افزایش نرخ حمل ونقل عمومی گفت: بر این اساس بلیت ۱۲۰۰ تومانی مترو داخل شهر مصوب سال ۹۸ به ۱۵۰۰ تومان در سال ۹۹ می‌رسد و شاهد افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ بلیت هستیم.

علیخانی با اشاره به افزایش ۲۰۰ تومانی بلیت تک سفره مترو حومه به تهران گفت: بر همین اساس بلیت ۱۲۰۰ تومانی سال ۹۸ به ۱۷۰۰ تومان در سال ۹۹ تغییر می‌کند.

او درباره قیمت بلیت متروی هشتگرد و فرودگاه امام گفت: بلیت تک سفره هشتگرد که ۶۰ کیلومتر است ۵۰۰۰ تومان تعیین شده، همچنین بلیت مترو فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل کم بودن تعداد مسافرانش همان ۹۰۰۰ تومان باقی می‌ماند.

علیخانی گفت: بر همین اساس نرخ اتوبوس و مینی‌بوس نیز ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره افزایش کرایه انواع تاکسی و سرویس مدارس نیز افزود: کرایه انواع تاکسی و سرویس مدرسه نیز تا سقف ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و در این قسمت کلمه «تا سقف» مد نظر قرار دادیم تا در حین اجرا برای تعیین کرایه خطوط مختلف دست‌شان باز باشد.

در ادامه بهاره آروین ضمن مخالفت با ارائه عدد در افزایش قیمت گفت: در قانون آمده است که شهرداری‌ها می‌توانند افزایش نرخ‌شان براساس تورم اعلامی از سوی دستگاه‌های مسئول باشد و اینکه ما یک عددی را ثابت انتخاب کنیم درست نیست. شاید سال آینده قیمت‌ها افزایش یابد و این قیمت‌های جدید صرف نکند و اگر بر اساس نرخ تورم، نرخ را تعیین کنیم، بهتر است.

وی درباره تعیین نرخ قیمت متروی هشتگرد نیز گفت: من پیش از این در مورد وضعیت ناایمنی متروی هشتگرد به شهردار تذکر دادم و او هم در پاسخ به من نوشت که مسئولیت سفر با مترو هشتگرد را شهرداری تهران قبول نکرده و اعلام کرد که نشان به آن نشانی که نرخ بلیت‌اش را ما مشخص نکردیم و حالا شورای شهر می‌خواهد برای یک خط ناایمن نرخ بلیت تعیین کند و ما غیرمستقیم مسئولیت‌اش را قبول کردیم و اگر هر اتفاقی در این خط بیفتد مسئولیت‌اش بر عهده شهرداری تهران است چراکه بلیت‌اش را گرفتیم.

در ادامه علیخانی افزود: سال قبل ما براساس نرخ تورم، نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را تعیین کردیم و رفت و برگشت لایحه زیاد شد و عملا در کار اجرایی به مشکل برخوردیم که در نهایت هم دولت و فرمانداری سقف ۲۵ درصد را تعیین کردند و ما برای عدم برخورد با مشکل این عدد را تعیین کردیم.

در نهایتا اعضای شورای شهر تهران به افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه انواع وسایل حمل و نقل عمومی در سال آینده رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز