خبرگزاری کار ایران

ابتلاء ۳۸۸ نفر به بیماری کووید ۱۹/فوت ۳۴ نفر تا ظهر امروز/ترخیص ۷۳ بیمار

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۳۳۵

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از ابتلاء 143 مورد جدید ابتلاء بیماری کرونا و فوت 8 نفر دیگر خبرداد و گفت: 73 نفر تاکنون بهبود و ترخیص شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: براساس بررسی‌های انجام شده از ظهر روز گذشته تا امروز ۱۴۳ مورد از سوی آزمایشگاه مرجع به عنوان تشخیص قطعی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ گزارش شده است.

وی ادامه داد: مبتلایان در تهران ۶۴ نفر، گیلان ۲۵ نفر، قم ۱۶ نفر، اصفهان ۱۰، مازندران ۶، اردبیل ۱ نفر، البرز ۳ نفر ، سمنان ۲ نفر، کردستان ۲ نفر، قزوین ۲ نفر، آذربایجان شرقی ۴ نفر، خوزستان ۳ نفر، گلستان دو نفر بوده‌اند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۸ نفر از این تعداد فوت شده‌اند، گفت: در مجموع با آمار امروز ظهر ۳۸۸ نفر تاکنون به طور قطعی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۳ نفر بهبود پیدا‌کرده‌اند و ترخیص شده‌اند و ۳۴ نفر تا امروز ظهر جان خود را از دست داد‌اند.

جهانپور در ادامه گفت: میانگین سن بستری در مورد بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۵۰ سال است. میانگین سن فوت شدگان بالای ۶۰ سال است. هم اکنون جلسه پنجم ستاد ملی کرونا با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آقای جهانگیری و وزیر بهداشت، آقای نمکی، وزرای دولت و روسای کمیته‌ها در جریان است. موضوعات مورد بحث در این جلسه تا حدودی موضوعاتی است که پیش‌تر هم بحث و بررسی می‌شده است. انشالله بعد از پایان جلسه وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران موضوعات و تصمیمات جلسه را بیان خواهد کرد.  

مدیر کل اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: مضافا محورهایی که روزهای گذشته تردد‌های چشم‌گیری داشتند در این جلسه مورد توجه قرار گرفتند. سعی می‌شود با همکاری وزارت راه در رابطه با این تردد‌ها تصمیماتی اخذ شود. کاهش ساعات اداری، مرخصی برای جانبازان، دورکاری به طور اعم و بطور ویژه برای افرادی که بیماری خاص در دستگاه‌های دولتی دارند بحث و گفتگو شد.

وی افزود: آمار کماکان روند صعودی خواهد داشت. یکی به دلیل افزایش مراکز آزمایشگاهی و افزایش توان بیماریابی ما است. دوم به دلیل آن است که بیماری در حال شیوع است و طبیعتا افزایش آمار را خواهیم داشت. در حال حاضر ۱۵ آزمایشگاه در سطح کشور فراهم است، طی دو یا سه روز آینده این تعداد به ۲۲ خواهد رسید.

جهانپور گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت در مقابله با بیماری وابسته به خودمراقبتی است. وابسته به این است که توصیه‌های اکید برای تردد‌های بین‌شهری رعایت شود. متاسفانه آمار تردد به برخی از شهرها بسیار بالا است.  آمار ورودی ما به مازندران در چند روز گذشته بیش از خروج بوده است. اگر افراد خانه بمانند، می‌‌تواند برای کاهش چرخه‌ی انتقال ۸۰ درصد مفید باشد. اقدامات حمایتی دولت و نظام سلامت و سایر وزارت خانه‌ها هم بر جای خد باقی است. اما استدعای ما از هم‌وطنان این است که از سفرهای بین‌شهری خودداری کنند، و تمام توصیه‌های را جدی بگیرند تا چرخه انتقال بیماری کند شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز