خبرگزاری کار ایران

توضیحات وزیر کشور درباره جلسه امروز در مورد کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۷۱۳

وزیر کشور توضیحاتی را درباره جلسه امروز که به موضوع کرونا اختصاص داشت ارائه کرد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز پس از جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بحث جلسه امروز کرونا و آثار اقتصادی آن بر کشور بود. وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی این است که در هر شرایطی از تامین، تولید، توزیع و قیمت‌های کالاها  اطمینان پیدا کنیم و هیچ امری نباید موجب بر هم زدن این امور شود.

وزیر کشور ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی متولی در جلسه حاضر بودند و واحدهای تولیدی و توزیعی اطمینان دادند در روند خدمات‌رسانی و قیمت‌ها مشکلی ایجاد نخواهد شد. هر جا احساس شود لازم به توزیع یا تامین جدید کالا باشد آمادگی لازم در تمامی دستگاه‌های متولی و مسئول وجود دارد. خواهش من از همه مردم این است که این مساله یک مساله عمومی شده، بنابراین بدون حضور آنها و تلاش‌ها و همدلی با مسئولان کنترلش مشکل خواهد بود.

 وی تاکید کرد: همه مسئولان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی این موضوع دستورالعمل‌های لازم را صادر کردند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند. در دولت این مساله وقتی مطرح شد رییس‌جمهوری همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها را مسئول کرد در خدمت وزارت‌بهداشت باشند و همه خدمات پشتیبانی و اقدامات لازم را حتماً به صورت مستمر در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

رحمانی‌فضلی افزود: شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی و معاند مانند هر موضوع دیگری مساله کرونا را دستاویز قرار می‌دهند تا در داخل نا کارآمدی و اختلاف و سردرگمی را به نمایش بگذارند. رسانه‌های خارج از کشور با تولید برخی برنامه‌های کذب دنبال اهداف خاص هستند. همین مکاتبات و نامه‌هایی که این چند روز در رسانه‌ها منتشر شد که دو مورد مربوط به وزارت‌کشور و چند مورد مربوط به وزارت‌بهداشت بود، کذب محض است. رسانه‌های معاند و دشمن ملت ایران از شیوه‌های دروغ پراکنی و برجسته‌سازی و خبرهای تحریف شده استفاده می‌کنند. ما باید در داخل با انسجام، وحدت همکاری و همیاری هم بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم.

وزیر کشور گفت: گزارشی که امروز وزارت بهداشت ارائه کرد روند را وقتی ترسیم کردند از نظر وزارت‌بهداشت با آمار و ارقامی که دارند روند را کنترل شده و مدیریت شده می‌دانند که امیدواریم این موضوع از حوزه کنترل مدیریت شده به حوزه کاهشی و در نهایت توقف این امر برسیم. امروز در خدمت وزارت‌بهداشت بودیم و بخاطر این تشکیل جلسه دادیم که همه دستگاه‌ها بتوانند کمک لازم را به این وزارتخانه انجام دهند.

رحمانی فضلی درباره تصمیم وزارت بهداشت در مورد روند تعطیلی‌ها گفت: موضوع تعطیلی‌ها در جلسه امروز مطرح و مقرر شد وزارت‌بهداشت دستورالعمل‌هایی برای تمام استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی همانند آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند تا متناسب با آن عمل شود چون هر استان به‌طور مستقل تصمیم می‌گرفت و این موضوع موجب عدم وحدت رویه در امور می‌شد.

وی در پایان گفت: قرار شد وزارت بهداشت متولی موضوع کرونا در کشور باشد و رئیس جمهور هم ساختاری را برای این مسأله تشکیل دادند و در آن ساختار کارگروه‌هایی در نظر گرفتند که اولین جلسه را هم خود رئیس‌جمهور خواهد گذاشت و آنجا ابلاغ رسمی به همه دستگاه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز