خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس بر عهده وزارت بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۴۷۲

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس بر عهده وزارت بهداشت است، اما ممکن است از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کمک بگیرند.

محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدمات انجام شده برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر سال گفت: مجلس شورای اسلامی به علت برگزاری انتخابات و مقدمات آن تعطیل بوده،‌ بنابر این بحثی درباره کرونا در مجلس مطرح نشده است ولی به طور کلی این کار را دولت به عهده وزیر بهداشت گذشته است.

قمی بیان کرد: یکی از عواملی که در شیوع ویروس کرونا موثر است مساله تجمع و جمع شدن افراد در یک محل است. وقتی دانش‌آموزان و دانشجویان در مدرسه یا در دانشگاه جمع می‌شوند، به یک کلاس درس می‎روند و از سرویس بهداشتی‌های مشترکی استفاده می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای کلاس‎های درس، سرویس رفت و آمد دانش آموزان و دانشجویان جمعیت فشرد‌ه‌ای وجود دارد و همه تنفس می‌کنند. طبیعتا به این خاطر مدارس و دانشگاه‌ها بنا به تصمیم وزارت بهداشت برای مدت موقتی تعطیل شد.

وی درباره ضرورت تعطیلی مدارس و دانشگاه تا آخر سال 98 گفت: متخصص این کار وزارت بهداشت است و مسئولیت این کار نیز به عهده آنها است، به هر حال آنها تشخیص داد‌ه‌اند که برای کاهش شیوع کرونا نباید تجمعی وجود داشته باشد.در هر صورت معلمی که به دانش‌آموزان درس می‌دهد بزرگسال است و حتی از طریق او خطر ابتلا وجود دارد.

قمی بیان کرد: خیلی از کشورها نیز اقدام به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها داشتند به عنوان مثال در چین که مرکز این بیماری بوده به این قضیه توجه شد و مدارس و دانشگاه‌های آنجا تعطیل شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این مساله به مجلس مربوط نیست و تشخیص این قضیه با وزارت بهداشت بوده و ممکن است که از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کمک بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز