خبرگزاری کار ایران

رییس آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

درباره تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا هنوز به این نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۳۵۳

رییس آموزش و پرورش شهر تهران درباره تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا در برخی استان‌ها گفت: در حال حاضر در ستاد بحران شهر تهران هستیم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

«عبدالرضا فولادوند» رییس آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تعطیل شدن مدارس تهران برای جلوگیری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا گفت: در حال حاضر در ستاد بحران شهر تهران هستیم و مسئولان کشور و شهر تهران هر تصمیمی که بگیرند، ما انجام خواهیم داد. امروز نیز جلسه داریم تا راه‌های پیشگیری را تقویت کنیم و شاید یکی از راه‌های پیشگیری تعطیلی مدارس باشد، ولی هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: امکان دارد، بیشترین کلونی ناشی از شیوع کرونا در حوزه کاری ما یعنی مدارس باشد. از این رو ما مرتبا این بحث را مطرح کرده‌ایم تا بتوانیم برای تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری کنیم، هر چند که کرونا ویروس روی کودکان چندان تاثیری ندارد، اما این بچه‌ها می‌توانند به عنوان ناقل باشند و آن را به بزرگسالان منتقل کنند.

رییس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما دستورات و هر تصمیم پزشکی که تیم پزشکی و ستاد بحران استان بگیرد، اتخاذ خواهیم کرد و محدودیتی در این زمینه نداریم. در عین حال ما پیشنهاد دهنده تمهیدات بیشتر برای اقدامات پیشگیرانه در مدارس هستیم.

فولادوند در پاسخ به این سوال که آیا با توجه شرایط فعلی جامعه، اکنون تعطیلات زمستانی به خصوص در این چند روز آخر سال مورد تاکید نخواهد بود؟ گفت: اعمال تغییرات همیشه با مقاومت‌های متعددی رو به رو بوده است به همین دلیل ما اول باید سطح آگاهی‌سازی و فرهنگ جامعه را بالا ببریم. ما متاسفانه روی این تعطیلات مانده‌ایم و نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم، زیرا زمینه‌ها و مقدمات آن را نمی‌توانیم فراهم کنیم.

فولادوند گفت: خوشبختانه تا الان در بین دانش‌آموزان هیچ مورد مشکوکی دیده نشده و همه چیز به شدت تحت کنترل است. همچنین مدارس ما با دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتباط دارند.

رییس آموزش و پرورش شهر تهران در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا خود شما نیز تاکید و تلاشی برای تعطیلی مدارس در این شرایط دارید یا خیر؟ گفت: من در هر جلسه و برنامه‌‎ای که شرکت کنم حتما این مساله را مطرح خواهم کرد تا ببینیم نتیجه جلسات چه خواهد شد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز