خبرگزاری کار ایران

آسیب‌پذیری ۹۰ درصدی منطقه ۱۷ براساس گزارش جایکا

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۵۸۹

عضو شورای شهر تهران بر توجه به گزارش جایکا مبنی بر آسیب‌پذیری بالای منطقه ۱۷ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران احمد مسجد جامعی پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۱۷ گفت: ده سال پیش نیز شورایاری منطقه گزارشی ارائه داد که مقایسه گزارش امروز با آن نشان می‌دهد برخی مسائلی که در آن زمان دغدغه منطقه بود دیگر وجود ندارد.

او ادامه داد: از جمله مساله فاضلاب شهری در آن زمان از اولویت‌ها بود که حل شد و نشان می‌دهد سیاستگذاری شهرداری و آبفا در این زمینه موثر بوده است‌. همچنین مساله روشنایی نیز از دیگر موارد بوده که حل شده است.

مسجد جامعی همچنین با اشاره به حمام‌های متروکه‌ای که در این منطقه وجود دارد گفت: برای حمام‌های متروکه که از جمله مباحث مطرح شده در این منطقه بود کاربری‌های جدیدی تعریف شد.

او با بیان اینکه منطقه ۱۷ به لحاظ سکونتگاهی فقط امامزاده حسن را در خود جای داده اظهار داشت: باقی زمین‌ها منطقه شامل فضاهای کشاورزی و آبرفتی بوده است و در نتیجه ساخت و سازهای انجام شده نیز به صورت قارچ گونه و غیرهندسی انجام شده است.

او همچنین با اشاره به دیگر مشکلاتی که منطقه ۱۷ با آن روبرو است گفت: گسل ری و محاصره شدن منطقه در بین دو خط راه آهن نیز وضعیت خاصی را ایجاد کرده است.

مسجد جامعی گفت: گرمابه های منطقه می تواند به کمک شهردار منطقه تملک شود و با ظرفیت سازی از آنها به عنوان جاذبه گردشگری استفاده شود.

او همچین درباره فضاهای بی دفاع شهری و گاراژهای متروکه در منطقه گفت: اگر به این فضاها بی برنامه توجه شود تبدیل به کارگاه ها و پاساژهای جدید نبود می شود و کمکی به فضاهای سبز و خدماتی نخواهد کرد.

او تاکید کرد: تبدیل شدن فضاهای بی دفاع شهری به فضای سبز برای تعیین مسیر آینده بسیار مهم است.

او با بیان اینکه برای تعیین مسیر آینده منطقه ۱۷ توجه به گزارش پایگاه باید مدنظر قرار گیرد گفت: این گزارش می گوید ۸۰ تا ۹۰ درصد منطقه آسیب پذیر است که متعلق به اوایل دهه ۸۰ است و باید به روز شود و راهکارهای جایکا به عنوان یک سند در برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: اگر طول و عرض اطراف محور نیلوفری در خدمت فضای سبز قرار گیرد نیز بسیار از مشکلات منطقه حل می شود.

مسجدجامعی از شورایاری منطقه ۱۷ درخواست کرد یک گزارش مقایسه ای نسبت به ۱۰ سال گذشته و نکات مثبت و منفی در منطقه ارائه دهد.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز