خبرگزاری کار ایران

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

باید از «خودی» تعریف حداکثری داشت/ هر فردی که دلش برای ایران بتپد، خودی است

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۸۰۸

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید تعریف حداکثری از خودی داشت و هرکسی که دلش برای کشور و اعتلای ایران عزیز و پیروزی ملت ایران بتپد خودی است و باید کمکش کرد.

«حجت‌الاسلام مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ارزیابی‌اش از عملکرد حاکمیت در چهل و یکمین سال انقلاب گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت با پایان دادن به یک نظام وابسته به نظام سلطه به قدرت رسید و نظام اسلامی را تأسیس کرد. طبیعتا حاکمان نظام اسلامی شخصیت‌ها و چهره‌های منتخب همین ملت و مردم بودند و هستند. در جاهایی که به آرمان‌های انقلاب و به نقاط تایید شده مقام معظم رهبری توجه شده است، ما با موفقیت و پیروزی همراه بودیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در عرصه‌های علمی و دفاعی موفق بوده‌ایم‌، اما در هرجا که غفلت شده و مسئولان مرعوب بیگانگان بودند یا به موضوعات انحرافی مشغول شدند، ضعف اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام رستمی در پاسخ به این سوال که نظام تا چه حد توانسته جمهوریت را به عنوان یکی از شعارهای انقلاب اسلامی محقق کند و آیا با تقسیم افراد به خودی و غیرخودی می‌توان مردم سالاری دینی را محقق کرد؟ خاطرنشان کرد: قطعا هر نظامی مرزهایی با بیگانگان دارد و موضوع مرزبندی با بیگانگان منحصر به جمهوری اسلامی نیست، هرکس که با ماهیت کشوری در تضاد و تعارض باشد، غیرخودی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: در حقیقت کسانی که قصد آسیب زدن به ملت را داشته باشند، غیرخودی محسوب می‌شوند و این امر بعیدی نیست، اما آنچه باید در نظر گرفت، این است که باید تعریف حداکثری از خودی داشت و هرکسی که دلش برای کشور و اعتلای ایران عزیز و پیروزی ملت ایران بتپد خودی است و باید کمکش کرد.

وی درباره معامله قرن و همراهی برخی کشورهای منطقه با آمریکا گفت: ما با مجموعه‌ای از سران کشورهای اطراف در منطقه مواجه هستیم که اینها منتخب و مورد خواست مردم‌شان نیستند و دست نشانده آمریکا هستند. تعبیر درست ترامپ این است که اینها گاوهای شیرده‌ای برای منافع غرب هستند. طبیعتا طرحی مانند معامله قرن که باید یک طرف آن فلسطینیان باشند، در آن حضور ندارند، بنابراین عملا یک کار بیهوده و طرح باطل و مرده‌ای است، جمهوری اسلامی ایران ندای حقیقی وجدان‌های بیدار مردم منطقه است و بیداری که در دل‌های مردم این کشورها اتفاق افتاده، مورد پذیرش غربی‌ها نیست و دستگاه رسانه‌ای غرب به سمت ایران هراسی و دور کردن ملت‌های منطقه از سمت ایران تلاش می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درباره صلح در منطقه گفت: اگر مسئله فلسطین حل شود، قطعا صلح در منطقه اتفاق خواهد افتاد و البته برای حل مسئله فلسطین باید به آرای ملت فلسطین مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز