خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی وضع هوا:

بارش برف تا حداکثر ۱۰۰ میلی‌متر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۱۹۸

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت: روز دوشنبه، بارش‌ سنگینی تا حداکثر ۱۰۰ میلی‌متر برف را در استان گیلان خواهیم داشت.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت آب و هوا گفت: امروز از شمال غرب کشور یک سامانه بارشی وارد کشور خواهد شد. این سامانه علاوه بر بارش، سبب کاهش دما نیز خواهد شد. این سامانه ابتدا در شمال غرب کشور فعال می‌شود و مناطق ِ جنوب استان آذربایجان غربی و نیمه غربی کردستان را متاثر خواهد کرد. همچنین بارش‌های پراکنده را در جنوب کشور خواهیم داشت. بیشترین سهم بارش برای غرب آذربایجان شرقی خواهد بود. 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی در روز شنبه محدوده وسیع‌تری را متاثر خواهد کرد. استان‌‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلوله و بویراحمد و ارتفاعات رشته کوه‌های البرز در امتداد استان‌های تهران و البرز، تحت تاثیر این بارش‌ها قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: برای استان‌ تهران احتمال بارش در ارتفاعات و رگبارهای پراکنده در سطح شهر پیش‌بینی شده است. در روز شنبه بیشترین سهم بارش برای استان کردستان از ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است. 

ضیائیان ضمن تاکید بر اینکه شهروندان تغییرات احتمالی نقشه‌های هواشناسی را از سازمان هواشناسی پیگیری کنند، بیان کرد: روز یکشنبه بارش در نواحی دریای خزر خواهد بود. استان‌های خراسان شمالی و اردبیل، آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از کردستان، همدان تا لرستان گرفتار بارش خواهند بود. انتظار داریم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، بارش‌هایی را در استان تهران داشته باشیم. البته امکان تغییر نقشه‌‌ها وجود دارد. با این وجود، روز یکشنبه احتمال بارش‌ تا ۳۰ میلی‌متر در استان‌های حاشیه دریای خزر پیش‌بینی شده است. آنچه قابل توجه است، بارش‌های روز دوشنبه در نواحی دریای خزر است. بارش‌ها اعداد بالائی را نشان می‌دهند؛ اگر نقشه‌های روزهای آتی نیز تایید کنند، بارش‌ سنگینی تا حداکثر ۱۰۰ میلی‌متر را در استان گیلان خواهیم داشت. از آنجا که عمده بارش‌ها برف است احتمال سیلاب نداریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز