خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

«عمارت اقدسیه» محل زندگی برخی شهرداران پایتخت بوده است/شهردار درباره قطع دسترسی اعضای شورا به سامانه استعلامات طرح تفصیلی توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۱۰۸

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: آقای حناچی باید به صورت شفاف بیان کند، که چرا دسترسی اعضای شورا به سامانه استعلامات طرح تفصیلی قطع شده است.

«محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره فروش "عمارت اقدسیه" توسط شهرداری تهران گفت: این نگرانی وجود دارد و انتظار من این است که شهرداری باید دقیق و روشن پاسخ تذکرها در این رابطه را بدهد  و از تعجیل درخصوص فروش  این ملک خودداری کنند.

وی تصریح کرد: اینکه شهرداری اعلام کرده است، ملک اقدسیه واجد ارزش نیست، برای من خیلی عجیب است و قطعا این ملک ارزشمند است، به ویژه اینکه این ملک سالیان سال محل اقامت شهرداران تهران بوده است و نمی‌شود به این راحتی آن را فاقد ارزش  تلقی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به قطع دسترسی اعضای شورای شهر به طرح تفصیلی منطقه اشاره کرد و ادامه داد: به هیچ وجه قطع دسترسی اعضای شورای شهر به اطلاعات طرح تفصیلی ملک پذیرفته نیست و شهردار حتما باید زیرمجموعه خود را اصلاح کند و توضیح دهد که چرا چنین رویکردی در پیش گرفته است، زیرا این مسئله می‌تواند ابهامات زیادی در حوزه عملکردی مدیریت شهری داشته باشد.

حق‌شناس افزود: آقای حناچی باید به صورت شفاف بیان کند که چرا مجموعه هوشمندسازی شهرداری تهران چنین رویکردی نسبت به قطع دسترسی اعضای شورا در پیش گرفته و از هیات رئیسه شورای شهر تهران درخواست می‌کنم، حتما این توضیح را بخواهند و نسبت به اصلاح رویه اقدام شود.

او درباره بازدیدش از این ملک گفت: من در زمانی که آقای الویری در این ملک ساکن بودند از ملک بازدید داشتم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره نظر مدیران شهری مبنی بر اینکه این ملک شاهد حضور افراد اثرگذار نبوده است، اظهار داشت: اینکه یک ملک فصل مشترک آقای کرباسچی، الویری،‌ احمدی‌نژاد و قالیباف است، خود نشان‌‌دهنده این است که ملک واجد شرایط است و اهمیت آن را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: فکر نمی‌کنم هیچ عقل سلیمی بخواهد اهمیت این ملک را از این بابت انکار کند، ممکن است بگویند عمر ملک 200 ساله نیست و واجد شرایط نیست،‌ اما لزوما تنها فاکتور اهمیت تاریخی بودن خانه نیست.

حق‌شناس درباره ویژگی‌هایی که بر اهمیت این ملک تاکید دارد، گفت: جلسات و نشست‌هایی که در این ملک برگزار شده فصل مشترک بسیاری از شهرداران است و این بسیار واجد اهمیت است، همچنین این ملک منزل برخی از شهرداران بوده که می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد که نباید به این راحتی برای فرصت‌ها و امکانات موجود شهرداری تصمیم گرفت و اینکه ملک به این باارزشی به فروش برسد و به جای آن یک برج و یا مجتمع تجاری و پاساژ سبز شود، رویکرد غلطی است که در تمام این سال‌ها جز تخریب شهر تهران،‌ از بین بردن فرصت‌‌های شهر و لطمه به خاطرات مردم شهر هیچ دستاوردی نداشته و ادامه این روند به نفع شهر تهران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز