خبرگزاری کار ایران

اقتصاد کشور روی فوندانسیون درستی قرار نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۲۵

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما یک دفعه از طبقه ۱۰ به طبقه ۳۰ رفتیم در حالی که باید اقتصاد را از پایه درست کرد اما باید دید که آیا نظام می‌تواند این جراحی اقتصادی را انجام دهد که در این باره همراهی مردم نیز اهمیت دارد اما همه این موارد یک تصمیم حاکمیتی محسوب می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند نقش کمک‌کننده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز صحن شورای شهر تهران گفت: بهمن ماه آغاز شده و باید تا ۱۵ این ماه عوارض درآمد پایدار شهرداری در صحن شورا تصویب شود. بر همین اساس چهار لایحه عوارضی با قید یک‌فوریت مطرح و به تصویب رسید.

هاشمی افزود: موضوع عوارض ساختمانی، فضای سبز و طرح ترافیک از جمله مواردی بود که در لایحه عوارض مورد بررسی قرار گرفت و باید هرچه سریع‌تر به کمیسیون‌ها ارجاع و آنها پاسخ خود را به صحن شورا ارائه دهند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسئله متمم بودجه نیز در جلسه امروز شورای شهر به تصویب رسید، گفت: شهرداری تهران قول داده که طی یک هفته لایحه بودجه سال ۹۹ را به شورای شهر بفرستد.

هاشمی همچنین در خصوص عوارض مشاغل کسب و پیشه گفت: به دلیل اینکه شکایات بسیاری در این زمینه به ما رسیده و بررسی‌ها نشان داد طی پنج سال گذشته نسبت به تغییر عوارض کسب و پیشه هیچ اقدامی صورت نگرفته، به این مسئله امروز در شورا مورد بررسی قرار گرفت. براساس تصویب شورای شهر، شهرداری باید در خصوص ۱۱۲۰ کد مشاغل بازبینی انجام دهد و هر یک را به صورت جداگانه برای بررسی به کمیسیون‌های مربوطه بفرستد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نرخ عوارض حمل و نقل و ترافیک برای سال آینده مشخص نشده، اظهار داشت: تعیین عوارض تا قبل از ۱۵ بهمن ماه انجام می‌شود و موضوع کرایه‌ها متفاوت است و این یک مسئله خدماتی است.

رئیس شورای شهر تهران درباره اینکه چرا نرخ عوارض کاهش نمی‌یابد و همیشه بیشتر می‌شود؛ در حالی که خدمات‌رسانی به شهروندان تغییر خاصی ندارد، گفت: به این دلیل که تورم زیاد است و مسلما عوارض افزایش می‌یابد.

هاشمی همچنین در مورد کمبود پارکینگ در پایتخت گفت: مساله پارکینگ همیشه در جهان مطرح است. یک بار موضوع خودرومحوری و اتوبان‌محوری مطرح شد اما با گذشت زمان مسئله پارکینگ جدی شد و برخی از دانشگاهیان گفتند ضرورتی برای ارائه تسهیلات در قالب پارکینگ برای خودروهای سواری وجود ندارد.

وی افزود: در برخی از کشورها سعی می‌شود با افزایش قیمت سوخت، ترافیک کنترل گردد. در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که سوخت باید آنقدر گران باشد که استفاده از حمل و نقل عمومی صرفه بیشتری داشته باشد. این در حالی است که ما در ایران حتی وقتی می‌خواهیم سوخت را به قیمت تمام‌شده بفروشیم هم مردم قبول نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه توجه به افزایش حمل و نقل عمومی همیشه مدنظر بوده، اظهار داشت: برخی از مطالعات نشان داده که هر اگر هزینه پارکینگ در اماکن تجاری گران باشد، برای مردم صرف نمی‌کند که خودروی خود را از منزل بیرون بیاورند در نتیجه این یک مسئله پیچیده است و ابعاد مختلفی دارد.

هاشمی با بیان اینکه اقتصاد کشور بر روی فوندانسیون درستی قرار نگرفته، تصریح کرد: ما یک دفعه از طبقه ۱۰ به طبقه ۳۰ رفتیم در حالی که باید اقتصاد را از پایه درست کرد اما باید دید که آیا نظام می‌تواند این جراحی اقتصادی را انجام دهد که در این باره همراهی مردم نیز اهمیت دارد اما همه این موارد یک تصمیم حاکمیتی محسوب می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند نقش کمک‌کننده داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز