خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

دستگاه‌های مسئول موظف به ایجاد بستر مناسب برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۴۷۱

رئیس شورای شهر تهران گفت: همه دستگاه‌های مسئول موظف هستند بستر ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری ضمن تشکر از زحمات همکاران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران و مناطق که از بامداد در حال تلاش برای بازکردن معابر و تسهیل تردد شهروندان هستند، گفت: امیداورم که این زحمات نیز در کنار بزرگنمایی مشکلات، بیطرفانه از سوی رسانه ملی انعکاس پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در هفته های آینده نزدیک به انتخابات مجلس هستیم گفت: هفته های آینده، شاهد اوج گرفتن بحث انتخابات در کشور خواهیم بود و همانگونه که رهبرمعظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند، کشور با تهدیدات و چالش های بزرگی که از سوی دولت آمریکا ایجاد شده، مواجه است و تنها مسیر پیش رو، تقویت قدرت ملی و توان کشور است.

هاشمی ادامه داد: در این حوزه قطعا یکی از مهمترین معیارها، افزایش مشارکت عمومی در انتخابات و نشاط فضای سیاسی کشور در ماه آینده است.

وی با بیان اینکه سخنان صریح رهبر انقلاب نشان داد که برای نظام، همچنان مشارکت عمومی و پرشور شدن انتخابات، اولویت نخست است، گفت: همه دستگاههای مسئول موظف هستند که بستر ایجاد مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند و در این بین، وظیفه شورای نگهبان به عنوان نهاد ناظر حضور کاندیداها در رقابتهای انتخاباتی و سازمان صداوسیما به عنوان رسانه ملی، حساسیت ویژه ای دارد.

رییس شورای شهر گفت: اگر بخشی از جامعه احساس کند که بیطرفی در تایید صلاحیت ها و یا استفاده از تریبونهای ملی، رعایت نشده است، طبعا انگیزه آنان برای مشارکت کاهش می‌یابد، همانگونه که با مهیا شدن زمینه انتخابات الکترونیک و تست آن در انتخابات شورایاری ها، اعتماد نسبت به سلامت و دقت در شمارش آرا افزایش یافته است، باید عدالت و بیطرفی در فرایند بررسی صلاحیتها و تخلفات انتخاباتی در هیاتهای نظارت و همچنین حضور جریانات و اشخاص در رسانه ملی، به مردم نشان داده شود تا زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود.

وی افزود: با توجه به تهدیدات بی‌سابقه و اقدامات تروریستی دولتهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نظام، دلسرد کردن مردم، کم رونق کردن انتخابات و کاهش بستر مشارکت مردمی، دقیقا اقدامی است که ستون پنجم دشمن می خواهد در این شرایط حساس به جمهوری اسلامی وارد کند و همه باید مراقب باشیم که در پازل دشمن حرکت نکنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه براساس گزارش عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران، برای نخستین بار طی سالهای اخیر، شفافیت و بهبود شاخصهای مالی افزایش چشمگیر یافته است، گفت: براساس این گزارش در ۹ ماهه نخست جاری، با وجود همه مشکلات مانند رکود وتحریم وتورم در کشور و افزایش هزینه های جاری، میزان هزینه کرد شهرداری، ۹۲ درصد بودجه یعنی ۸ درصد کمتر از سقف تعیین شده بوده است و میزان تحقق درامدها، ۹۹ درصد یعنی تقریبا بصورت کامل درآمدها محقق شده که به معنای صفرشدن کسری بودجه وکاهش تعهدات قبلی است و بازپرداخت بدهی ها ۷۰۰ درصد و بازپرداخت سود و تسهیلات حدود ۳۰۰ درصد نسبت به بودجه افزایش یافته که البته از نظر درصد قابل توجه اما از نظر رقم، کلان نیست.

وی گفت: از مجموع منابع مدیریت شهری نیزشاهد حدود ۵۰ درصد درآمد پایدار بوده ایم که روند روبه رشدی داشته اما باید بهبود بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز