خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا اعلام شد؛

تاکنون خسارتی به مدارس سیستان و بلوچستان بر اثر سیل وارد نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۴۰۶

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت مدارس مناطق سیل زده گفت: در حال حاضر آبگرفتگی داخل مدارس سطح استان وجود دارد، اما مدرسه‌ای تاکنون تخریب نشده و خوشبختانه دانش‌آموزی هم آسیب ندیده است.

«رضا سرحدی‌نیا» مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت مدارس مناطق سیل زده این استان توضیح داد: سیل اخیر موجب شد، مدارس برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان تا سه روز تعطیل باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون راه‌های ارتباطی بین روستاها کاملا قطع است و ارتباطی بین روستاها وجود ندارد. مناطقی که در قسمت حاشیه پایین استان هستند در حوزه رودخانه‌های قرار دارند. به عنوان مثال منطقه دشتیاری، کنارک و چابهار مناطق آبریز رودخانه‌های فصلی استان هستند و روستاهای آن مناطق غرق آب شده اند و با این اوصاف فکر نمی‌کنم که بتوانند مدارسشان را فعلا دایر کنند.  

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: طبق گزاشی که من از همکارانم درباره وضعیت مدارس استان گرفته‌ام تا به الان به ساختمان‌های مدارس در سطح استان خسارتی وارد نشده است. در پی وقوع سیل ما تخریبی در مدارس یا حتی دیوارهای محوطه مدارس را نداشته‌ایم و گزارشی در این زمینه به ما داده نشده است.

سرحدی‌نیا  اضافه کرد: البته آبگرفتگی داخل مدارس وجود دارد، اما مدرسه‌ای تخریب نشده و خوشبختانه دانش‌آموزی هم آسیب ندیده است، زیرا مدارس تعطیل بوده‌اند. درباره تجهیزات داخل مدارس نیز اطلاعاتی نداریم، زیرا این مساله فعلا احصا نشده است.

همچنین «داود گلی» مدیر کل روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان درباره تعطیلی احتمالی مدارس در برخی مناطق سیستان و بلوچستان گفت: فعلا درباره تعطیلی روزهای آینده چیزی نمی‎توان گفت، زیرا تعطیلی مدارس به میزان آبگرفتگی بستگی دارد. همچنین مدیریت بحران استان و شهرستان برای فردا تعطیلی را اعلام نکرده است. شرایط استان سیستان و بلوچستان بحرانی است و برخی از مسئولان و پویش‌های مردمی پای کار آمده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز